A vb-csapatok mezszponzorációjáért folyó versenyt az Adidas megnyerte, hiszen 11 általa szponzorált válogatott vívta ki a továbbjutást az oroszországi tornára, a Nike 10 „csapatával” szemben – derült ki a Bloomberg összeállításából. Irán választása még kérdéses, hiszen bár a FIFA honlapján Adidas-mezben láthatóak a válogatott játékosai, a vállalat tájékoztatása szerint még nincs szerződése a közel-keleti ország szövetségével a vb-re.
Az utóbbi néhány évben a német gyártó az egyik legfontosabb területen is felülkerekedett a konkurensén:
az Adidas 42 millió pár futballcipőt adott el, míg a Nike 31 milliót.
Nem kell azonban félteni az amerikai óriást sem, amely kristálytiszta stratégiát alkalmaz piacvezető pozíciójának megtartásához: a sztárjátékosok szponzorációjában élen jár a „pipás” sportszergyártó. Még nem ismerjük a jövő évi tornára készülő kereteket, a játékosok többsége ugyanakkor jó eséllyel Nike-cipőben futhat majd ki a gyepre: a 2014-es vébén a futballisták 52 százaléka viselte a cipőjüket az Adidas 36 százalékos részesedésével szemben.
A Bloombergnek nyilatkozó PR-szakértő, Peter Rohlmann szerint mindez a Nike jól átgondolt stratégiáját dicséri.
Ez nem a szerencse műve. Ami a játékosok szponzorációját illeti, a Nike előbb és szélesebb körben lépett, mint riválisa
– vélekedik Rohlmann.
A Nike előszeretettel köt szponzorációs szerződéseket az egyébként az Adidas által szponzorált sztárcsapatok klasszisaival is: jó példa erre Cristiano Ronaldo a Real Madridban, Robert Lewandowski a Bayernben, Zlatan Ibrahimovic a Manchester Unitedben, vagy éppen Sami Khedira a Juventusban.
Khedira a vébén is hasonló helyzetben lesz, hiszen a német válogatott Adidas-szerelésében és a Nike lábbelijében fut majd ki a gyepre.
Ennél tovább is lehet ugyanakkor menni: a dortmundi Pierre-Emerick Aubameyang például márciusban a hajába festette bele vörösen a Nike logóját, áprilisban pedig gólöröm gyanánt kapott elő egy Nike-maszkot. Helyi lapértesülések szerint Aubameyangot egyébként évi 2 millió euróval támogatja a Nike, ami különböző bónuszokkal növekszik, ha például a közösségi médiában megemlíti a vállalatot a Dortmund gólvágója.
A sportszergyártó ezeket az eseteket nem is kommentálja, az ugyanakkor egyértelmű, hogy a futballisták mindent megtesznek azért, hogy ismertségüket és nagy rajongótáborukat minél jobban kiaknázzák.
A Nike tájékoztatása szerint a következő öt évben 1,1 milliárd dollárt szánnak sztársportolók szponzorálására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.