BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Adidas legyőzte a Nike-ot

Az Adidas több válogatottat szponzorál majd a 2018-as oroszországi labdarúgó világbajnokságon, mint a Nike. Bár ezt a csatát megnyerte a háromcsíkos sportszergyártó, de konkurense sztárjátékosokat megcélzó stratégiája is legalább ugyanilyen sikeres.

A vb-csapatok mezszponzorációjáért folyó versenyt az Adidas megnyerte, hiszen 11 általa szponzorált válogatott vívta ki a továbbjutást az oroszországi tornára, a Nike 10 „csapatával” szemben – derült ki a Bloomberg összeállításából. Irán választása még kérdéses, hiszen bár a FIFA honlapján Adidas-mezben láthatóak a válogatott játékosai, a vállalat tájékoztatása szerint még nincs szerződése a közel-keleti ország szövetségével a vb-re.

Az utóbbi néhány évben a német gyártó az egyik legfontosabb területen is felülkerekedett a konkurensén:

az Adidas 42 millió pár futballcipőt adott el, míg a Nike 31 milliót.

Nem kell azonban félteni az amerikai óriást sem, amely kristálytiszta stratégiát alkalmaz piacvezető pozíciójának megtartásához: a sztárjátékosok szponzorációjában élen jár a „pipás” sportszergyártó. Még nem ismerjük a jövő évi tornára készülő kereteket, a játékosok többsége ugyanakkor jó eséllyel Nike-cipőben futhat majd ki a gyepre: a 2014-es vébén a futballisták 52 százaléka viselte a cipőjüket az Adidas 36 százalékos részesedésével szemben.

A Bloombergnek nyilatkozó PR-szakértő, Peter Rohlmann szerint mindez a Nike jól átgondolt stratégiáját dicséri.

Ez nem a szerencse műve. Ami a játékosok szponzorációját illeti, a Nike előbb és szélesebb körben lépett, mint riválisa

– vélekedik Rohlmann.

Sami Khedira a Juventus Adidas-szerelésében és a Nike cipőjében Forrás: AFP

A Nike előszeretettel köt szponzorációs szerződéseket az egyébként az Adidas által szponzorált sztárcsapatok klasszisaival is: jó példa erre Cristiano Ronaldo a Real Madridban, Robert Lewandowski a Bayernben, Zlatan Ibrahimovic a Manchester Unitedben, vagy éppen Sami Khedira a Juventusban.

Khedira a vébén is hasonló helyzetben lesz, hiszen a német válogatott Adidas-szerelésében és a Nike lábbelijében fut majd ki a gyepre.

Nem csak a szerelés számít

Ennél tovább is lehet ugyanakkor menni: a dortmundi Pierre-Emerick Aubameyang például márciusban a hajába festette bele vörösen a Nike logóját, áprilisban pedig gólöröm gyanánt kapott elő egy Nike-maszkot. Helyi lapértesülések szerint Aubameyangot egyébként évi 2 millió euróval támogatja a Nike, ami különböző bónuszokkal növekszik, ha például a közösségi médiában megemlíti a vállalatot a Dortmund gólvágója.

A sportszergyártó ezeket az eseteket nem is kommentálja, az ugyanakkor egyértelmű, hogy a futballisták mindent megtesznek azért, hogy ismertségüket és nagy rajongótáborukat minél jobban kiaknázzák.

A Nike tájékoztatása szerint a következő öt évben 1,1 milliárd dollárt szánnak sztársportolók szponzorálására.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.