A piacvezető streamszolgáltató a vártnál több új előfizetőt vonzott az évzáró három hónapban, amikor is a lezárások és az ünnepek miatt az otthoni szórakozás újfent előtérbe került. A Refinitiv elemzői konszenzusa 6,1 milliós gyarapodást várt az előfizetők számában, ehhez képest a cég 8,51 millió új ügyfelet tudott megnyerni magának, ezzel 203,7 milliósra bővítve táborát.
A filmszínházak, éttermek kényszerű bezárása, a mozipremierek folytonos halasztása mind a Netflix kezére játszottak, miközben a cég ontotta a jobbnál jobb sorozatokat és filmeket.
Ilyen volt A Bridgerton család nyitó évada, vagy A vezércsel című minisorozat. Ráadásul úgy „sokasodtak”, hogy közben a legfontosabb, észak-amerikai piacukon árat emeltek és lassan, már hátrafelé is sűrűbben kell tekintgetniük a konkurencia, kiváltképp a 2019 novemberében startolt Disney+ villámgyors növekedésére figyelve.
Az AT&T-hez tartozó Warner Bros. is borsot törhet az orruk alá azzal, hogy idei mozipremierjeivel egyidejűleg a filmeket a médiaóriáshoz tartozó HBO Max-on is elérhetővé teszi, azaz a blockbustereket kényelmesen, az otthoni házimozin is meg lehet nézni – azonnal.
A Warner lépését szakértők a filmszínházak halálaként értékelik, főképp, ha több másik vezető stúdiók is átveszik a receptet. A Netflix viszont állja a versenyt, közleményük szerint a konkurencia új megoldásaival őket sem hagyja nyugodni, ami jó, mert nem kényelmesedhetnek el a versenyben, és még hatékonyabb munkára, kreatív megoldások keresésére sarkallja őket. Amiből persze a néző is profitál.
itt csupán tízmillió dollárt tévedtek az elemzők a cég kárára.
Az adózott eredmény azonban nem volt ennyire decens, az 587 millióról 542,2 millióra csökkent.
Egy részvényre vetítve (EPS) a profit 1,30 dollárról 1,19 dollárra mérséklődött – szemben az 1,39 dollárt váró elemzői átlaggal –, ami így sem elhanyagolható a korábban, intenzív terjeszkedési fázisában még veszteséget veszteségre halmozó vállalattól.
Mindenesetre a befektetők is így érezték ezt, amit a keddi amerikai tőzsdezárás után közzétett jelentést fogadó 12 százalékos árfolyam-emelkedés is visszaigazolt.
Igaz ebben nem az említett számok feletti öröm öltött testet, hanem az, hogy a cég decemberben a Netflix streamszolgáltatására előfizetők száma átlépte a 200 milliós álomhatárt, s a folyamatosan a pénztárban özönlő készpénz már elegendő ahhoz, hogy kölcsönök felvétele nélkül, önerőből tudják finanszírozni amúgy igen költséges tartalomgyártásukat, s a napi működésüket.
S amint áttérnek az önfinanszírozásra, arra is lesz gondjuk, hogy a megtermelt pluszpénzből visszajuttassanak részvényeseiknek is.
– írja a Reuters.
A folyó negyedévre a Netflix szerényebb növekedési tempót vár, ők elégedettek lennének a globális előfizetői létszám a 6 milliós bővülésével, szemben a vérmesebb reményeket megfogalmazó, nyolcmilliós gyarapodásban bízó elemzőkkel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.