BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folytatta jó sorozatát a Netflix

A Netflixnek alapítása óta nem volt ilyen sikeres éve, amikor ennyi új előfizetőt tudott szerezni magának.

A piacvezető streamszolgáltató a vártnál több új előfizetőt vonzott az évzáró három hónapban, amikor is a lezárások és az ünnepek miatt az otthoni szórakozás újfent előtérbe került. A Refinitiv elemzői konszenzusa 6,1 milliós gyarapodást várt az előfizetők számában, ehhez képest a cég 8,51 millió új ügyfelet tudott megnyerni magának, ezzel 203,7 milliósra bővítve táborát.

A Netflixnek alapítása óta nem volt ilyen sikeres éve, amikor ennyi új előfizetőt tudott szerezni magának.

A filmszínházak, éttermek kényszerű bezárása, a mozipremierek folytonos halasztása mind a Netflix kezére játszottak, miközben a cég ontotta a jobbnál jobb sorozatokat és filmeket.

Ilyen volt A Bridgerton család nyitó évada, vagy A vezércsel című minisorozat. Ráadásul úgy „sokasodtak”, hogy közben a legfontosabb, észak-amerikai piacukon árat emeltek és lassan, már hátrafelé is sűrűbben kell tekintgetniük a konkurencia, kiváltképp a 2019 novemberében startolt Disney+ villámgyors növekedésére figyelve.

Az AT&T-hez tartozó Warner Bros. is borsot törhet az orruk alá azzal, hogy idei mozipremierjeivel egyidejűleg a filmeket a médiaóriáshoz tartozó HBO Max-on is elérhetővé teszi, azaz a blockbustereket kényelmesen, az otthoni házimozin is meg lehet nézni – azonnal.

A Warner lépését szakértők a filmszínházak halálaként értékelik, főképp, ha több másik vezető stúdiók is átveszik a receptet. A Netflix viszont állja a versenyt, közleményük szerint a konkurencia új megoldásaival őket sem hagyja nyugodni, ami jó, mert nem kényelmesedhetnek el a versenyben, és még hatékonyabb munkára, kreatív megoldások keresésére sarkallja őket. Amiből persze a néző is profitál.

A streamszolgáltatásával 2007-ben elindult Netflix bevétele 6,64 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi azonos negyedév 5,47 milliárd dollárjáról,

itt csupán tízmillió dollárt tévedtek az elemzők a cég kárára.

Fotó: Pixabay

Az adózott eredmény azonban nem volt ennyire decens, az 587 millióról 542,2 millióra csökkent.

Egy részvényre vetítve (EPS) a profit 1,30 dollárról 1,19 dollárra mérséklődött – szemben az 1,39 dollárt váró elemzői átlaggal –, ami így sem elhanyagolható a korábban, intenzív terjeszkedési fázisában még veszteséget veszteségre halmozó vállalattól.

Mindenesetre a befektetők is így érezték ezt, amit a keddi amerikai tőzsdezárás után közzétett jelentést fogadó 12 százalékos árfolyam-emelkedés is visszaigazolt.

Igaz ebben nem az említett számok feletti öröm öltött testet, hanem az, hogy a cég decemberben a Netflix streamszolgáltatására előfizetők száma átlépte a 200 milliós álomhatárt, s a folyamatosan a pénztárban özönlő készpénz már elegendő ahhoz, hogy kölcsönök felvétele nélkül, önerőből tudják finanszírozni amúgy igen költséges tartalomgyártásukat, s a napi működésüket.

S amint áttérnek az önfinanszírozásra, arra is lesz gondjuk, hogy a megtermelt pluszpénzből visszajuttassanak részvényeseiknek is.

A cég részvény-visszavásárlási program elindítását is kilátásba helyezte

– írja a Reuters.

A folyó negyedévre a Netflix szerényebb növekedési tempót vár, ők elégedettek lennének a globális előfizetői létszám a 6 milliós bővülésével, szemben a vérmesebb reményeket megfogalmazó, nyolcmilliós gyarapodásban bízó elemzőkkel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.