Már mintegy 400 ezren töltötték le Magyarországon az e-kárbejelentő alkalmazást, az indulás óta pedig mintegy 20 ezer kárt jelentettek be ezen keresztül az ügyfelek
– mondta a VG-nek Mészáros László, a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) informatikai vezetője. Hozzátette, míg 2019-ben, az e-kárbejelentő indulásakor az volt a szövetség célja, hogy a károk 2 százalékát ezen a csatornán jelentsék be, 2021-ben már az összes bejelentett kár 10 százalékát az alkalmazáson keresztül hozták a biztosítók tudtára. Ráadásul, míg tavaly összességében kevesebb baleset történt, az applikáció segítségével bejelentett esetek száma 20 százalékkal nőtt éves összehasonlításban.
A felhasználóbarát alkalmazás fejlesztéseinek köszönhetően mostanra már csupán két adat megadásával bejelenthető a kár, hiszen az alkalmazás magánszemélyek esetében a rendszám és születési dátum, illetve jogi személyeknél a rendszám és az adószám megadása mellett automatikusan kitölti a nyilvántartási adatokat, így a kötvénynek sem kell kéznél lennie. Ezután a rendszer eljuttatja az adatokat a károsult biztosítójához – tette hozzá Mészáros László.
Ráadásul a biztosítók munkáját segítik a feltöltött grafikák, szöveges információk és a balesetről készült képek is.
A biztosítók a pandémia hatására évekkel előbbre tartanak a digitalizációban, mint azt a normális üzletmenetben vizionálták – áll a Mabisz idén megjelent a digitalizációról szóló tanulmányában. A szövetség szerint a járvány miatt szinte minden iparágban felgyorsultak az elektronikus fejlesztési folyamatok, ugyanis a vállalatvezetők szerint az innovációk és egyéb technológiákba történő befektetések kínálhatnak kiutat a válságból. Ez pedig különösen élesen jelentkezett hazánkban az életbiztosítások online értékesítésének hirtelen előretörésében, a területnek azonban más szektorokkal összehasonlítva bőven van még hova fejlődnie.
A tanulmány szerint évek óta rengeteget fektetnek a biztosítók az üzleti folyamatok optimalizálását szolgáló technológiákba:
becslések szerint a globális informatikai kiadásaik jövőre elérhetik a 126 milliárd dollárt.
A legnagyobb növekedésre az ügyfélélmény optimalizálását és javítását célzó fejlesztéseknél lehet számítani, ami 2022-re 27,9 milliárd dollárra, vagyis a biztosítási szektor összes IT-kiadásának 22 százalékára rúghat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.