Nem száguld a luxusipar szekere mostanában, de van kivétel: a táskáiról híres, de egyéb ruházati termékeket is értékesítő olasz Prada. Számára nagyon felpörgött az üzlet, de nem Itáliában, hanem a felkelő nap országában, ahol nem is a helybeliek vásárolják a méregdrága árut, hanem egy másik náció.
A Prada nettó értékesítései a második negyedévben az árfolyamváltozásokat kiszűrve 17 százalékkal szöktek fel – közölte a Bloomberg jelentése szerint a vállalat kedden.
Ez tulajdonképp nem meglepetés, a vállalat folyamatait jól ismerő elemzők pont erre számítottak, de a kevésbé tájékozottak számára meglepő lehet, hogy mitől megy ilyen jól a Pradának.
A divatcégnek tulajdonképpen egyszerre több dolog is bejött.
A Prada egyebek közt azért teljesíti túl riválisait a luxuspiacon, mert nagyon jól tudták eladni magukat a Z generáció (a mai 18–26 évesek) köreiben. Eközben a testvérmárka, a Miu Miu eladásai a második negyedévben 95 százalékkal ugrottak meg.
A Miu Miu ezzel már a csoport eladásainak majdnem egynegyedét adja, miközben a Prada a háromnegyedét.
A márkák és termékek internetes kereséseit és közösségi média említéseit összesítő Lyst Index szerint ebben az időszakban a Miu Miu és a Prada az első három legnépszerűbb között voltak.
A Prada eladási bevételei Japánban 65 százalékkal ugrottak meg a második negyedévben az erőteljes turizmushatásnak köszönhetően (miközben a Japánnal együtt Kínát is magában foglaló régióban mindössze 8 százalék volt az együttes növekedés). Miközben a jen árfolyama gyengélkedett, Japán a drága árukat viszonylag olcsón megvásárolni igyekvő módos kínai turisták kedvelt célpontjává vált. (Az év első felében forró téma volt a japán jen dollárral – és más devizákkal – szembeni rekordszintre gyengülése, de ebben azóta hatalmas fordulat következett be.)
Mutatja, mekkora hatása volt a jenárfolyamnak, hogy mindeközben magában Kínában nem volt ilyen keresletnövekedés – közölte elemzőkkel folytatott telekonferenciáján Andrea Guerra, a Prada vezérigazgatója.
Miközben az elmúlt 18 hónapban világméretekben szűkült a luxusruházati termékek piaca, a Prada részesedése növekedett, és reményeik szerint ez még folytatódik, pedig a következő hat-kilenc hónapban ez a piac nem számíthat sok jóra Guerra szerint.
Más luxusmárkák a kereslet belassulása miatt jobbára gyenge eredményekről számoltak be a második negyedévet illetően. Volt azért kivétel, mint a Hermes International SCA, amely a közelmúltban jobban teljesített a piacvezető LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE-nél és a Gucci tulajdonosánál, a Kering SA-nál, ami jelzi, hogy a leggazdagabb vásárlók nem adták fel, szemben az inflációs aggodalmak miatt költségeit inkább mérsékelni hajlamos második vonalnál – összegezte a Bloomberg.
A Prada Hongkongban jegyzett részvényei idén eddig több mint 20 százalékkal emelkedtek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.