BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Kedves Zoltán
Coca Cola
Costa
kávé

Több tízmilliárd forintot kávéztunk el egy év alatt

Az év első négy hónapjában újra növekedési pályára állt a kiskereskedelmi kávépiac – mondta a Világgazdaságnak Kedves Zoltán, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé és prémiumalkoholok üzletágának igazgatója. Arról is beszélt, hogy összesen hány ezer tonna kávét értékesítettek itthon.

Hogyan alakult a hazai kávépiac az elmúlt évben?

A hazai kávépiacon az inflációs hatások és a változó gazdasági környezet miatt az elmúlt években mennyiségi csökkenés volt megfigyelhető, a piacon idén megindult a visszarendeződés. Az idei év első négy hónapjában a Nielsen adatai szerint a kiskereskedelmi kávépiac újra elkezdett növekedni. A januártól áprilisig terjedő időszakban értékesítési mennyiségében 1,8 százalékkal, értékében pedig 5,7 százalékkal haladta meg a 2023 hasonló időszakának szintjét.

Kedves Zoltán
Coca Cola
Costa
kávé
Kedves Zoltán: összesen 14,4 ezer tonna szemes, őrölt és kapszulás kávét értékesítettek a hazai piacon / Coca-Cola HBC Magyarország

Mekkora ez a piac Magyarországon?

A hazai kiskereskedelmi kávépiac értéke – nem számolva az instant kávékat – 2023. április és 2024. április között 75 milliárd forintos volt. Ebben az időszakban a gyártók, forgalmazók összesen 14,4 ezer tonna szemes, őrölt és kapszulás kávét értékesítettek a hazai piacon.

A vállalat hány százalékát fedi le a szegmensnek?

A Coca-Cola HBC Magyarország a teljes kiskereskedelmi kávépiacnak értékben a 9 százalékát lefedő prémiumszegmensben van jelen termékeivel, ahol mostanra stabil szereplővé léptünk elő az általunk forgalmazott két márka, a Costa Coffee és Caffe Vergnano márkának köszönhetően.

Melyek a legnépszerűbb kávétípusok, mi fogy a legjobban?

Prémium kategóriában a szemes és a kapszulás kávék iránt folyamatosan élénkül a kereslet, mi is egyre nagyobb növekedési potenciált látunk benne. Úgy látjuk, hogy a kávéfogyasztók is egyre jobban odafigyelnek az igényességre, és megválogatják, milyen minőségű terméket vásárolnak.

Milyen középtávú célkitűzései vannak a vállalatnak?

Továbbra is szeretnénk növelni disztribúciónkat és elérhetőségünket a HoReCa-ban. Leginkább tehát a vendéglátóiparban szeretnénk terjeszkedni, és két számjegyű bővüléssel számolunk ebben az évben. Bár termékeink elérhetősége most is kiterjedt a kereskedelmi láncokban, szeretnénk forgalmunkat még tovább növelni.

Mi az a HoReCa?

A HoReCa a vendéglátóipar talán legfontosabb szegmenseinek, a szállodáknak, éttermeknek és kávézóknak a gyűjtőneve.

Maga a kifejezés is ezekből a szavakból épül fel:

  • Hotels (hotelek)
  • Restaurants (éttermek)
  • Cafés (kávézók)

Hotels and Catering néven is ismerhetjük a fogalmat, attól függően, hogy melyik ország kifejezésével szeretnénk megragadni a fogalmat. Bármelyik elnevezést is használjuk, a listából jól látszik, hogy ezek a területek nagyon erősen kapcsolódnak egymáshoz — nemegyszer akár össze is olvadnak, amennyiben olyan vendéglátóipari egységről van szó.

 

A kávé mint inspiráció

A Costa Coffee frissen elvégzett kutatása szerint a kávé egy erős inspirációs tényező. Ebből kiindulva a vállalat szeretné megtudni, hogy kit mire inspirál egy minőségi kávé, ezért több mint 2,25 millió forint összdíjazással meghirdeti a Costa Art & Craft pályázatot, amelyre professzionális művészek, a művészeti felsőoktatásban részt vevők és minden 18 éven felüli magyar alkotó pályázatát várja augusztus végéig.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.