Itthon egyre több kis- és középvállalkozás látja, hogy a nemzetközi multinacionális cégek szisztematikusan keresik a kelet-közép-európai térséggel való együttműködést, felkínálva a beszállítói piramis egyes pozícióit.
A beszállítókkal szemben a minőség nem lehet alku tárgya, hiszen a „just in time” késztermékek gyakran egyenesen az összeszerelő szalaghoz kerülnek. Ami gyakran hiányzik az információ, az elhatározás, a stratégia és az ahhoz való következetes ragaszkodás. Nézzük, hogyan jutott el ezekhez a Melior Laser Kft!
Megéri kicsiben kezdeni
Ahhoz, hogy a magyar vállalkozás 10 év alatt több nemzetközi elektronikai, autóipari, illetve információtechnológiai cég hivatalos beszállítójává válhasson, a cég vezetésének nem kevés kockázatvállalásra volt szüksége. Ezek között fontos megemlíteni, hogy a jó stratégia-alkotás, következetes és dokumentált minőségszemlélet mellett, a nehéz gazdasági helyzetben folytatott taktika is hozzásegítette a vállalkozást a mai sikerekhez. A cég számára fontos iparágakat 2008-2009-ben érintő, %-ban akár kétjegyű forgalomcsökkenéshez hasonló helyzetre nem elbocsájtásokkal, hanem tudatosan a jövőre gondolva, átszervezéssel reagáltak.
Emellett a Melior esete jól példázza, hogy a hosszú távú partnerkapcsolat fontos kulcsa az eredményes beszállító és vevő közötti együttműködésben, a folyamatos és közös gyártásfejlesztésben, a beszállító technológiai és innovációs elköteleződésre való képességeiben, illetve a kapacitásnövelést eredményező technológiabővítésben,- és fejlesztésben is keresendő.
A Melior Laser Kft. története 2002-ben, Budapesten, egy Illatos úti telephelyen, mindössze 4 fővel kezdődött. Mára a 2000 m2 területű, az autópálya közelségének köszönhetően kiválóan megközelíthető és folyamatos fejlesztés alatt álló biatorbágyi telephelyen a foglalkoztattak száma 42 fő.
Sokrétű megoldás a legkülönbözőbb iparágak igényeire
A Melior népszerűsége a sokrétű lemezmegmunkálásnak köszönhető, melynek középpontjában a lézervágás áll. Az ehhez kapcsolódó különböző szolgáltatások pluszban növelik a termék komplexitását.
A Melior sikerének kulcsa, hogy magyar kisvállalkozásként mert kopogtatni a teljesen különböző profilú cégek ajtaján.
Az eredményes együttműködéshez megkerülhetetlen a kellő rugalmasság, hiszen a jó beszállító cég azonnal képes reagálni a megváltoztatott igényekre, melyhez a megfelelő minőségbiztosítási rendszer és vállalatirányítás erős alapot ad. A Melior meggyőző fejlődése több kis- és középvállalkozást motiválhat azzal, hogy rámutat: megfelelő szakértelemmel és pontos stratégiai döntésekkel nem lehetetlen betörni a nemzetközi piacra.
További információ a cégről: meliorlaser.hu
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.