BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hódít a tél a tengerparton - európai trend

Az ITB Berlin és az IPK International World Travel Monitor téli utazási szokásokról végzett piackutatása szerint az európaiak egyre szívesebben utaznak a hideg évszakokban is tengerparti desztinációkra a hófödte úti célok rovására.

Tavaly télen az európai turisták összesen 127 millió külföldi utazást tettek, átlagosan 8 napot töltöttek el, és a „nyaralás” alatt 890 eurót költöttek. Az elmúlt hét évben a téli pihenés részaránya 40%-ra emelkedett az összes utazást tekintve. A rangsort a britek és a németek vezetik, őket követik a franciák és az oroszok. A svédek is „melegségre vágynak”: 52%-uk a téli külföldi utazást választotta a nyárival szemben.

Külföldi havas örömök vonatkozásában Ausztria áll a népszerűségi lista csúcsán, míg a téli tengerparti üdülésben Spanyolország viszi a pálmát, rögtön utána Törökország, Egyiptom, Thaiföld és Görögország következik.

A hazai trendeket tekintve a belföldi turizmus lódult meg erősen, részben a SZÉP kártya bevezetésének köszönhetően is: augusztusban főként a vendégéjszakák száma nőtt. A legnépszerűbb belföldi célpont nyáron a Balaton volt, de hazánkban is érezhető a nemzetközi trend erősödése: a magyarok is egyre élénkebben érdeklődnek a pénztárcájukhoz illő téli „forróság” iránt. 

Az 50 milliárd euró éves forgalmú, 1927-es kölni alapítású REWE Group tagja, a KARTAGO Tours  épp ezt a trendet lovagolja meg leleményesen. Az utazás bizalmi kérdés, így imázsát nagyban erősítik a mögötte álló német cégcsoport-óriás patinás márkanevei: a BILLA, a BIPA, MERKUR és a MEINL kiskereskedelmi láncok nemcsak az Ausztriába gyakran látogató magyar üzletemberek számára csengenek ismerősen.

Téli first minute kedvezmény

A Kartago Tours a magyar árérzékeny utazási szokásokra a téli előfoglalási kedvezmények megerősítésével reagált: a desztináció-függő, maximálisan 25%-os first minute költségmegtakarításon túl az idei ősz/téli szezonban az ingyenes reptéri transzfer, a „gyermek csaknem ingyen utazik” kedvezmény, vagy a grátisz reptéri parkolás is elérhető a 20 éves hazai múltra visszatekintő cég kínálatában. A kedvezményközpontú és „utasbarát” stratégiának is köszönhető, hogy a Kartago Tours tavalyi árbevétele július közepéig 30%-kal emelkedett, és a cég az üzleti évet nyereséggel zárja – nyilatkozik Füri Mihályné cégvezető.

Őszi – téli sláger: Egyiptom és Tunézia

Utolérhetetlen élmény a borongós-fagyos Ferihegyről felszállva mindössze 3 óra repüléssel a 28 °C fokos melegbe megérkezni és a pálmafák alatti nyugalomban egy guava koktélt elkortyolni. Egyiptom például még kellemesebb ilyenkor, mint a nyári hónapokban: a lélegzetelállító Tutanhamon és más fáraósírokat rejtő Királyok Völgyében ilyenkor „csak” 35 fokos a meleg. Az eltérő kultúrák regeneráló hatásaként újjászületünk és megfiatalodunk, különösképp, ha a jól megérdemelt ötcsillagos all inclusive kényeztetést pénztárcakímélő árakon kapjuk. Simogató tenger, búvárkodás korallzátonyok között ezerszínű halakkal, a kolosszusok mellbevágó látványa, alkudozás a bazárban – még a McDonalds-ban is(!): ez  Egyiptom. Mit szólna egy Vörös-tenger parti karácsonyhoz?

Vagy inkább Seherezádé földjén, az egyre minőségibb welness szolgáltatásokat nyújtó egyik tunéziai luxusszálloda keleti kényelme csábítja?

Ínyenceknek Zöld-foki-szigetek és Madeira

Aki Madeirán egyszer is járt, mindig visszavágyik az örök tavasz szigetére. Túra a levadákon, szubtrópusi virágözön, példás közbiztonság, ízorgazmus a Madeira múzeumok borkóstolóin, dél-amerikai hangulatot idéző teraszos művelésű banán és maracuja ültetvények, 600 méteres mélységben halászott pazar kardhal-vacsorák. Szilveszterezett már az Atlanti-óceán  gyöngyszemén?

A Zöld-foki-szigetek érintetlen világa igazi egzotikum és 100% kikapcsolódás. Nézze meg, milyen csodákat rejt a nyugalom szigete!

Ide kattintva, megnézheti, most mennyit takaríthat meg az egymással is kombinálható kedvezményekkel!

Forrás: Turizmusonline

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.