BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A WestEnd City Center népszerűségének kulcsa a folyamatos megújulás

A WestEnd City Center nyitása óta kiemelkedik rendkívül magas látogatószámával a bevásárlóközpontok közül. Valamint abban is különbözik a többi központtól, hogy nagyon széles vonzáskörzettel rendelkezik, ha az nem olyan mértékben koncentrált, mint a piacon működő többi központ esetében.

Természetesen a WestEndnél is megfigyelhető, hogy a környező kerületekből keresik fel a legtöbben, de növekszik a más budapesti kerületekből idelátogatók száma is, valamint a Nyugati pályaudvarnak köszönhetően a vidékről idelátogatóké is. Évente átlagosan 20 millió vásárló keresi fel a nyitás óta. A 2008-as válság a WestEndben minimálisan éreztette hatását, a 2013-as évet nagyon sikeresen zárták, a látogatószámuk elérte a 20 300 000 főt, mellyel a nyitása óta a 4. legjobb évet mondhatják magunkénak látogatószám szempontjából.

A bevásárlóközpont tervezésekor sok kis alapterületű üzletet hoztak létre. A később épülő bevásárlóközpontok azonban már a piacra belépni készülő divatmárkákkal számolva több ezer négyzetméteres vagy akár kétszintes üzletekkel terveztek és a trend is mindinkább az irányba haladt, hogy a sok kis üzlet helyett nagy alapterületű, nemzetközi óriásmárkák kerüljenek be a bérlőmixbe.

Természetesen az igény mind a bevásárlóközpont mind pedig a márkák részéről megvolt, hogy a WestEndben is üzletet nyithassanak, de az üzletkialakítás néha akár több hónapig tartó, födémbeépítést is magába foglaló átépítés, és több más üzlet átköltöztetése útján valósulhatott csak meg. A változó keresletnek megfelelően a mai napig a 30-40 négyzetméteres üzletek helyett több száz vagy akár több ezer négyzetméteres üzletekre van igény, melyet a WestEnd a legtöbb esetben ki tud elégíteni.

A bevásárlóközpont kihasználtsága változatlanul maximális, üresedés javarészt csak akkor adódik, ha nem hosszabbítanak meg egy szerződést, vagy egy új bérlő érkezésének készítik elő a helyet, akár költöztetések és átmeneti bezárások által. Az évi 20 millió vendéget fogadó és a közel 400 üzlettel rendelkező WestEnd City Center Magyarország egyik emblematikus bevásárlóközpontja, amely átadása óta – vagyis 15 éve – folyamatosan őrzi piacvezető helyét a hazai kiskereskedelmi szektorban.

Az üzletközpont azonban sohasem elégszik meg az elért sikerekkel, így 2009-ben elhatározta, hogy széleskörű szolgáltatásait még vonzóbbá teszi a vásárlók és a kiskereskedők számára. A megújulás keretében vadonatúj nemzetközi márkák nyitottak és nyitnak zászlóshajó-üzleteket, a bérlői mix fejlesztése során új cipő-, ruházati és családi márkákkal szélesítik a választékot, valamint folytatódik a boltok esztétikai megújítása is. Az elmúlt 6 évben a bérlői mix színvonalas fejlesztése során a WestEndben jelenlévő üzletek több mint fele kicserélődött, illetve a kiskereskedők a divatos trendeknek megfelelően átalakították üzleteiket.

A 2009-es H&M üzlet nyitás után, 2011-ben megnyitotta üzleteit az Inditex-csoportból a Bershka és a Pull and Bear, 2012 végén a Stradivarius üzlet, 2013-ban megérkezett a Zara, a sort pedig a 2014 tavaszán nyitó Massimo Dutti divatüzlet zárta. Szintén 2012 sikertörténetének számít a Nike 430 m2-es új monobrand-üzlete, amely a sportüzletek új generációját jeleníti meg, hiszen nem csak ruházati termékeket, hanem a sportágak technikai újdonságait is árusítják.

Ugyanígy a felső-közép kategóriájú, férfi-női utcai fiatalos ruházatot képviselő G-Star Raw és a Geox zászlóshajó-üzlete is sikeresen működik. Szerencsére 2013 is bővelkedett a legnagyobb nevek érkezésében, így a már említett Zara mellett új üzletet nyitott a Spar, a Deichmann, a Butlers, a H&M kiegészülve Home kínálatával, az Adidas és a Vapiano, de elsőként a WestEndben nyitott üzletet a a Desigual és a GAP is. 2014-ben a több mint 600 m2-es Massimo Dutti mellett, a bevásárlóközpontok közül csak a WestEnd City Centerben nyitotta meg márkaüzletét a Scotch and Soda.

Mindeközben a WestEnd Ingatlanhasznosító és Üzemeltető Kft. folyamatosan csökkentette az üzemeltetési költségét, melynek havi mértéke az elmúlt években közel két euróval csökkent négyzetméterenként. Ez a hatalmas mértékű megújulás példa nélküli a hazai kiskereskedelmi piacon, a márkaválaszték és a szolgáltatási paletta bővítése, így a bevásárlóközpont még szélesebb vásárlói igényeket képes kielégíteni.

Az évek során az üzemeltető tapasztalata az, hogy a régi bérlők jellemzően meg szeretnék újítani a szerződéseiket, viszont ezt csak a legjobb márkákkal teszi meg a bevásárlóközpont, annak érdekében, hogy meg tudjon újulni a ház. A szerződések megújításának alapvető feltétele, hogy a bérlők a legújabb trendeknek megfelelően felújítsák üzleteiket.

A nemzetközi márkák sokszor éveket várnak, hogy üzletet nyithassanak a bevásárlóközpontban, hiszen a hazai piacra való belépéskor továbbra is a WestEnd City Centert favorizálják. Ezt jól jelzi, hogy Magyarországon elsőként a WestEnd City Centerben nyitott üzletet a Starbucks, a Desigual, a Parfois, a GAP, vagy a H&M Home.

A WestEnd City Center üzleti kínálata mellett bővíti szolgáltatási portfólióját is, és bár rendezvényeik és szabadidős szolgáltatásaik (tetőkert, mozi) nagy sikernek örvendenek, még szélesebb körű családi és közösségi programokban gondolkodnak. Mindemellett 2013 tavaszán a kontinensen és Magyarországon elsőként és egyetlenként nyitott meg a Cinema City 4DX mozi terme a WestEnd 14 mozi termének egyikében.

Az új üzletek és a meglévők megújítása mellett a WestEnd City Center is tesz azért, hogy a komfortosság és kellemes atmoszféra egy 15 éves létesítményben is megmaradjon. Az elmúlt években felújították a lifteket és a mozgólépcsőket, idén pedig megújultak a mellékhelységek, melyek felújításánál a praktikusság és esztétikum mellett előtérbe került a környezetbarát gondolkodásmód is.

A bevásárlóközpontba gépjárművel érkező vendégek kényelme érdekében az egyidejűleg több mint 2200 gépjármű fogadására alkalmas parkolók területén is folyamatosan hajtanak végre fejlesztéseket. A mozgáskorlátozott vendégek számára bérlettel igénybe vehető, sorompóval lezárt parkolóhelyeket választottak le.

Továbbá kialakításra kerültek, családos parkolóhelyek is, ahol nem okoz gondot a nagycsaládok számára a babahordozók gépkocsiból való kivétele sem. Technikai fejlesztések között szerepelt a rendszámfelismerő rendszer bevezetése, mely nagyban meggyorsítja az autósok kijutását a parkolóból, további fontos szerepet játszik a parkolók biztonságának növelésében is.

A WestEnd City Center parkolóiban a fennállás óta nem történt gépjárműlopás. További kényelmi szolgáltatás a mobiltelefonnal megvalósítható fizetési lehetőség, ahol készpénzhasználat nélkül SMS küldésével lehet kiegyenlíteni a parkolási díjat.

Rövidtávú tervek között szerepel a gyors, érintésmentes PayPass bankkártyás, és az új technológiájú NFC fizetési technológia bevezetése mobiltelefonos navigációs applikációval kiegészítve. A parkolókban a könnyebb tájékozódás, és a gyors szabad parkolóhely megtalálásának elősegítése érdekében, a tervek között szerepel a teljes parkolóra vonatkozó, többszintű zónarendszer kialakítása, a zónák szabadhelyeinek kijelzése, mely információk a már említett mobil applikációban is megtalálhatóak lesznek.

A WestEnd City Center nagy hangsúlyt fektet a környezettudatosságra is, mely bizonyítékaként 2014-ben csatlakoztak az E-Mobility Network-höz, és egyidejűleg 5 elektromos autó ingyenes töltésére alkalmas gyorstöltő állomást hoztak létre, ezzel is támogatva a magyarországi elektromos mobilitás fejlődését. Kiemelt figyelmet fordítanak a kerékpárosokra is. Az elmúlt években a bevásárlóközpont kerékpártároló kapacitását folyamatosan bővítette, így megközelítőleg 200 ingyenes, kulturált tárolóhely áll a kerékpárral közlekedők részére. Technológia, mely

felforgatja az életünket. A WestEnd City Center a technológiai újdonságoknak köszönhetően egyre több innovatív megoldást tud kommunikációs módszerei között is alkalmazni. A bevásárlóközpont folyamatosan figyel arra, hogy a technológiai vívmányokkal lépést tartson, vagy ahol lehet, lépéselőnybe kerüljön.

A WestEndben váltották fel elsőként a statikus térképeket a touch info berendezések. A WestEnd honlap az elsők között készült el olyan formában, hogy ugyanazt az élményt nyújtsa a felhasználók számára, eszköztől teljesen függetlenül, legyen az okostelefon, táblagép vagy asztali számítógép. A WestEnd rendelkezik okostelefonon működő navigációs funkcióval, valamint a bevásárlóközpontok között egyedül a WestEnd weboldalán található gyengén látokat segítő megjelenés. Szeptember elejétől pedig megújult a 2006-ban bevezetett wifi szolgáltatás, mely így a bevásárlóközpontban szeptember 1-jétől kitűnő minőségben, ingyenesen és 100%-os lefedettségben érhető el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.