Az ABB, az energetika és az automatizálás területén a világ vezető vállalata új technológiát fejlesztett ki a világ első, nagy teljesítményű, felsővezeték nélküli elektromos autóbuszrendszerének energiaellátására. Az új gyorstöltő technológiát első ízben alkalmazzák nagy teljesítményű, mintegy 135 fő szállítására alkalmas járműveken. Az autóbusz feltöltése közvetlenül a kijelölt megállókban történik egy új típusú, automatikus csatlakozó mechanikán alapuló, mindössze 15 másodpercet igénybevevő gyorstöltési eljárással, miközben az utasok le- és felszállnak a járműre. A kísérleti projekt útvonala a genfi repülőtér és a város nemzetközi kiállítási központja, a Palexpo között halad.
– Az új technológia segítségével olyan új-generációs, tömegközlekedésre szánt, elektromos buszok kísérleti tesztelését végezhetjük, amelyek többé nem szorulnak a felsővezetékek által biztosított áramellátásra – nyilatkozta Claes Rytoft, az ABB megbízott műszaki igazgatója. Ezzel egy rugalmasabb és költséghatékonyabb tömegközlekedési infrastruktúra kiépítése válik lehetővé, illetve csökkenthető a légszennyezés és zajkibocsátás szintje is.
A TOSA (Trolleybus Optimisation SystÈme Alimentation) megoldás 100 százalékban káros anyag kibocsátásmentes, mivel a felhasznált villamos energiát teljes mértékben környezetbarát vízenergia biztosítja. A feltöltési idő rendkívül rövid, ezért nem befolyásolja a buszok menetrendjét, rugalmasabb útvonalhálózatra ad lehetőséget, javítja a város- és környezetképet, hiszen bevezetésével mellőzhetővé válik a felsővezeték-hálózat. A rendszer egy lézer-vezérlésű mozgókart használ, amely a megállóban kialakított aljzatba csatlakozik, szemben a hagyományos trolli felsővezetékes rendszer helyett.
A projekt megvalósításához felhasznált töltési csatlakozási technológia, illetve a fedélzeti motorhajtás az ABB fejlesztése. A technológiát kulcsfontosságú városi területeken áthaladó, élénk forgalmú és a csúcsforgalom idején nagyszámú utast szállító autóbusz útvonalakra terveztek. A fedélzeti akkumulátorok a kijelölt megállókban elhelyezett gyorstöltők segítségével 15 másodperc alatt tölthetők. A buszjárat útvonalának végén egy 3-4 percig tartó gyorstöltés elegendő az akkumulátorok teljes újratöltéséhez. Az innovatív elektromos hajtási rendszernek köszönhetően, a tetőre szerelt töltési csatlakozón keresztül akkumulátorokban tárolják a hajtáshoz és működéshez szükséges, illetve a fékezésből származó energiát.
Budapesten, az Istenhegyi úti környezetbarát Mol-kúton található ilyen töltő, amely 15-30 perc alatt képes menetkészre feltölteni egy elektromos autót.
Budapesten, az Istenhegyi úti környezetbarát Mol-kúton található ilyen töltő, amely 15-30 perc alatt képes menetkészre feltölteni egy elektromos autót. Globális partnerség a Volvoval Az ABB partneri kapcsolatra lépett a világ egyik vezető buszgyártójával, a Volvo Buses-zal. A megállapodás célja, hogy a két vállalat közösen fejlesszen és hozzon forgalomba elektromos és hibrid hajtású buszokat gyorstöltő rendszerekkel.
Az együttműködés keretében olyan, a város egészére kiterjedő, szabványos töltőrendszert állítanak fel az elektromos és villamos-hibridhajtású buszok számára, amely a járművek tetejére telepített automatikus csatlakozó rendszeren keresztül a buszmegállókban, vagy kábeles töltőrendszer segítségével az éjszaki üzemszünetben képes gyorsan feltölteni a járműveket.
Az első közös projektet Luxemburg tömegközlekedési rendszere jelenti majd, amit 2015-re terveznek." -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.