BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európa adóparadicsoma Magyarország

Magyarországon az adózási feltételek összességében rendkívül kedvezők, messze jobbak, mint bármely más EU-tagállamban – vallja Papp Tibor, az Írisz Office Könyvelő, Adótanácsadó és Szolgáltató Kft. ügyvezetője. A lehetőségek kihasználásában segít egy jó szolgáltató.

- Nemrégiben egy előadáson kijelentette, hogy Magyarországon nincs konkurenciájuk. Pedig rengeteg könyvviteli szolgáltató van Magyarországon, ön mégis mire alapozza ezt a bátor kijelentést?
- Könyvviteli szolgáltató valóban sok van, ám az a tapasztalat, hogy ők elsősorban nem az ügyfélnek szolgáltatnak, hanem inkább az adóhatóságnak. Viccesen fogalmazva: fizetett ellenségként beszél róluk sok cégvezető.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Miben más, miben több az Írisz Office Kft. által nyújtott szolgáltatás?
- Szinte mindenben, de a legfontosabb a feladat megközelítése. Egy cégvezető nem  adatrögzítési szolgáltatást vár el, nem egyszerűen helyes és szabályos könyvelést, azt a dolgok természetes velejárójának tartja. Így a legelső mozzanat mindig az igényfelmérés, mit szeretne a vezetés, mit szeretne a tulajdonos. Rengetegféle válasz lehetséges, de a leggyakoribbak a hitelfelvétel lehetőségeinek biztosítása, a pályázati feltételeknek való megfelelés, a vagyonosodás, az ágazati, üzletági stb. kockázat csökkentése, a piacnyitás, munkavállalók költséghatékony javadalmazása legálisan, a munkavállalói és vezetői motiválás és a jövő tudatos tervezése.

- A leírtak alapján itt azért többről van szó, mint „szimpla” könyvviteli szolgáltatásról.
- Valóban nem szimpla szolgáltatást nyújtunk. De gondoljunk csak bele, járművet sem csak ár alapján választunk, tudni kell előre, milyen terepen és mire használjuk. Ha gépkocsit veszek, előtte felmérem, mire akarom használni, míg ha partnert keresek a cégem pénzügyi tervezéséhez, a jövőképem megvalósításához és az adózási feladatok kivitelezéséhez, akkor egy szimpla adatrögzítőt fogok ehhez felkérni? Persze, hogy nem.

- Milyen munkafolyamatokból áll össze az Írisz Office szolgáltatása? Hogyan biztosítják a megbízó jövőképének megvalósulását?
- Elöljáróban fontos megjegyeznem, csak akkor tudunk brillírozni, ha a megbízónak van egy piacképes terméke és kellő elszántsága ahhoz, hogy megvalósítsa önmagát. Ebben az esetben, ha mi biztosítjuk a pénzügyi, számviteli menedzsmenttevékenységet, akkor nagyon ütőképes együttműködés tud létrejönni.A munkafolyamatunk három részre bontható, mely egymásra épül:
1. Összetett könyvelés. Ez az adózási lehetőségek maximális kihasználását jelenti. Nemcsak saját meglátásunk alapján könyvelünk, hanem a rendszeres vezetői konzultáció alkalmával folyamatosan tárjuk fel az adózási és szervezési lehetőségeket, így a cégvezetés a döntéseit is tudatosan hozza meg. Ugyanakkor  folyamatos  visszacsatolásokat kap a megbízó asszisztenciája a költségtudatos elszámolások feltételeiről, lehetőségeiről. Így vezetői közreműködés nélkül költséghatékony szervezet hozható létre.
2. Költségelemzés. Szigorúan az előző pontra épül. Ha van egy stabil, megbízható könyvelésünk, akkor a kapott adatokat természetesen ki tudjuk értékelni. A költségelemzés a homogén költségek összehasonlítását jelenti valamilyen viszonyszám alapján. Homogén költségek alatt pedig azokat az anyag-, illetve szolgáltatási költségeket értjük, melyek minősége nem vagy csak minimálisan szállítófüggő. Ilyenek tipikusan az energiahordozók, a bank, a telefon, az internet, a biztosítás stb. Igény esetén ezekről költségelemzést tudunk adni az ügyfeleinknek, ami döntési helyzetbe hozza a cégvezetőt.
3. Adótervezés. A szolgáltatás  ékköve. Gyakorlatilag a már említettek alapján, a vezető igényei, víziói szerint történik a cég/cégcsoport adózási módjának kiválasztása, menedzselése,  folyamatosan igazítva a változó piaci feltételekhez, lehetőségekhez, változó  jövőképhez.

- Ha már az adózásnál tartunk… A már említett előadáson elhangzott Öntől az a kifejezés is, hogy Magyarország Európa adóparadicsoma.
- Igen, előszeretettel használom ezt a kifejezést, két oknál fogva is. Egyrészt ki kell billentenem az embereket abbó laz apátiából, amelybe az adózással kapcsolatos megnyilvánulások során süllyednek, másrészt figyelemre van szükségem ahhoz, hogy ne csak meghallják, de fel is fogják, hogy jelenleg Magyarországon az adózási feltételek összességében rendkívül kedvezők, messze jobbak, mint bármely más EU-tagállamban. Végre rá kellene jönni, hogy a 10%-os társasági adó, az alacsony minimálbér, a kata -, kiva -, eva -, társaságiadó-törvények biztosította kedvező adózási lehetőségek rendkívüli helyzetelőnyt biztosíthatnak a magyar vagy a Magyarországra települő gazdasági társaságok számára. Mindenki csak az adózásunk bonyolultságáról beszél, amit én sem cáfolok, de végre beszéljünk annak jó oldaláról is. Nekünk már sok sikersztorink van. Döbbenettel vegyes csodálattal élik meg francia, német, svájci befektetők is a kedvező magyarországi adójogszabályokat, és vannak, akik már a központjukat is Magyarországra akarják helyezni. Ez igenis siker! Ugyanakkor van árnyoldala is a magyar adózásnak, ez pedig a gyakran változó adójogszabályokból eredő kiszámíthatatlanság. Ha ezen is tudunk javítani, akkor borítékolható Magyarország dinamikus, EU-s átlag feletti növekedése. Ameddig viszont ez nem biztosított, úgy a cégeknek sokkal több energiát kell áldozniuk az adózási feladataik tervezésére.

- Mikor és milyen feladatokkal keresik meg Önöket az ügyfeleik?
- A legjellemzőbbek az alábbiak:
– amikor olyan, az átlagosnál összetettebb feladatba ütközik a cég, amelyet a meglévő könyvelő nem tud megoldani,
– amikor a cégvezetés érzi, netán látja is, hogy a könyvelő munkája hagy maga után kívánnivalót, így bizalma fogy a meglévő számviteli szolgáltatóval szemben,
– amikor a cég már kinőtte magát és a könyvelőjét  is,
– amikor a tevékenység kifehérítése a cél, azaz fehér módszerekkel akar valaki harcolni a feketékkel és a szürkékkel szemben.

- Mit tart a könyvelői szakma legnagyobb hibájának?
- „Nem tudom.” „Nem értem.” „Nem lehet.” „Nem az én feladatom.” Az a könyvelő, aki rendre ezeket a kifejezéseket használja, nem nyújt magas színvonalú szolgáltatást. Továbbá sokan elhanyagolják a tájékoztatási kötelezettségüket, ami időben, tehát a vezetői döntés meghozatala előtt vagy azzal egy időben nyújtandó. Ha ezt nem tesszük meg, a cégeink sereghajtók lesznek, nem a szakma  zászlóshajói.

- Kik a célcsoportjuk?
- Behatárolni lehet csak. Jobbára a 300 millió és a 3 milliárd közötti árbevételű cégek, de fontos, hogy ne a cégvezető végezze az adminisztrációt, mert őt nem lehet számon kérni, neki az értékesítés az első. Tevékenységi kör tekintetében kereskedelmi, építőipari, szolgáltatói és gyártó cégek vegyesen vannak a portfóliónkban.

- Miként tudja biztosítani a növekedéshez szükséges humánerőforrást?
-
Nagyon jó kérdés! Működésünk első nyolc évében ez volt a legnagyobb problémánk. De mivel időben beszálltunk a gyakornoki képzésbe, ezért most már a magunk által képzett kollégák biztosítják az utánpótlásunkat. Az Írisz Office ma már hét felsőoktatási intézmény számára biztosít szakmai gyakorlati képzést, és a könyvelői munkát is többnyire közgazdászok végzik.

- Hogy lehet egy ilyen összetett tevékenységet menedzselni, kézben tartani?
- Rendkívül szerencsés ember vagyok! A munkám a hobbim, a szenvedélyem is egyben. Így nem megterhelő a heti nyolcvan óra munka sem. De mindez nem sokat érne a nélkül a remek csapat nélkül, akivel dolgozom, valamint a sokat próbált partnereink nélkül, akikkel folyamatosan együttműködünk. Fix partnereink közé sorolható számos ügyvédi iroda, pályázatíró és pályázati tanácsadó vállalkozás, HRtanácsadók és fejvadászok, energetikai szakemberek, bankok és egyéb, finanszírozással foglalkozó  pénzügyi  vállalkozások.

További információért keresse fel weboldalunkat: www.iriszoffice.hu

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.