BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellendülőben a műszaki piac

A foci-Eb után ősszel újabb rohamra számít az Euronics az állami hűtő- és mosógépcsere program második fordulójának köszönhetően – mondja Fajcsi Róbert, az Euronics márka kizárólagos hazai birtokosa, a Vöröskő Kft. kereskedelmi ügyvezető igazgatója. Az idén két vidéki városban és a dunakeszi bevásárló parkban nyitnak új üzletet, húsz meglévő boltjukat pedig felújítják.

A statisztikákból úgy tűnik, hogy újra bátrabban vásárolnak tartós fogyasztási cikket a magyarok. Mit tapasztal ezen a téren az Euronics?

Az Euronics tavaly a piaci átlag felett teljesített, eladott darabszámban és értékben egyaránt. Az idén az első öt hónapban ez a növekedési ütem még tovább folytatódott. A GfK szerint a műszaki cikkek piaca 2015-ben darabban 1,6 százalékkal, értékben 8,6 százalékkal nőtt 2014-hez képest. Ha megnézzük 2016 első öt hónapját, akkor még nagyobb – 3,4, illetve 11,7 százalékos – növekedést látunk.

Mi a helyzet az idei hűtő-, illetve mosógépcsere programmal?

Nagyon jó hatása lehet a hűtőgépek piacára. Az idei programból nagyjából szeptember-október környékén fogunk vásárlókat látni, ugyanis addigra futnak le a pályázatok. Hasonló trendet várunk, mint a tavalyi program esetében, amikor a hűtőgépek és a fagyasztók mellett a mosógépek cseréjére is lehetett pályázni.
Az eddigi információk alapján 46 000 pályázat érkezett be a minisztériumba.

Még mindig jól mennek az okos eszközök vagy már kezd telítődni a piac?

Az okostelefonok piaca tovább bővül és fejlődik, a vásárlók az egyre jobb minőségű márkás készülékeket keresik. A telefon egyértelműen státuszszimbólum, amelyre az emberek hajlandóak sokkal többet áldozni és két évente lecserélni készülékeiket. Ma már egyáltalán nem „trendi” az olcsó okos telefon. Ez jelentős átlagár növekedést is jelentett a szegmensben. Ugyanez nem mondható el a táblagépek szegmenséről, melynek piaca egyértelműen esésben van. A nagy képernyős okostelefonok előretörésével a tabletek piaca válságba került. Jó hír, hogy rengeteg új próbálkozás van, de ez piaci szinten az eladásokban még nem jelentkezik.

Bővítik-e az idén bolthálózatukat?

Ebben az évben 20 üzletünket részben vagy teljes egészében megújítjuk. Az üzletek felújítása mellett nagy figyelmet fordítunk arra, hogy azokban a városokban, ahol eddig nem volt jelen az Euronics brand, ott is elérhetők legyünk a műszaki terméket vásárolni kívánók számára. Júliusban Hódmezővásárhelyen, majd augusztus 11-én Dunakeszin a bevásárlóparkban 1 000 négyzetmétert meghaladó eladótérrel nyitjuk meg új áruházunkat,  szeptemberben pedig Szolnokon nyitjuk meg a 65. áruházunkat. Emellett kiemelt figyelmet fordítunk webáruházunk fejlesztésére is.

A kiskereskedelmi szektorban sok helyen komoly munkaerőhiány van. Vannak-e hasonló problémái az Euronicsnak?
Az Euronics gyors növekedése összhangban van munkatársaink gyors fejlődésével, amely a céges kultúránk alapja, azaz nagy hangsúlyt fektetünk kollégáink fejlesztésére, képzésére egyaránt, mert hiszünk abban, ha cég és a munkavállaló értékei összhangban vannak, akkor alakítható ki egy harmonikus munkáltató és a munkavállaló közötti, mind a két fél megelégedésére szolgáló együttműködés.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.