Nincs szükség speciális szemüvegre ahhoz, hogy látni lehessen a háromdimenziós figyelmeztető jeleket. Ehelyett a Continental parallaxis gátakat – döntött rácsokat, melyek felosztják a képet a néző számára – alkalmaz, ami olyan hatást kelt, mintha valódi tárgyak jelennének meg. A jobb és a bal szemet külön-külön, kissé eltolódott nézet éri, így jön létre a háromdimenziós kép.
A Continental beltéri kamerája, amely érzékeli a vezető látóvonalát, és a 3D-s nézetet a fej pontos pozíciójához igazítja, alapvető szerepet játszik a technológiában. Annak megakadályozása érdekében, hogy az autóvezetők túl sokáig fordítsák figyelmüket a 3D-s kijelzőre, a kamera figyelemészleléssel is rendelkezik, amivel azonosítani képes azokat a potenciális pillanatokat, amikor a sofőr elfárad, vagy figyelme elterelődik. A műszerklaszter 3D-s vizualizációjával a Continental arra törekszik, hogy a sofőrt ne terheljék túl a fejlett vezetést segítő rendszerek, a hagyományos kijelzők, a kommunikációs szolgáltatások és az infotainment alkalmazások által szolgáltatott információk.
Az autosztereoszkopikus 3D-technológiával rendelkező, sorozatgyártott kijelzőnkkel az ember és gép közötti interakciót egy teljesen új szintre emeljük, és lefektetjük az összekapcsolt vezetőfülkében helyet kapó intuitív kommunikáció alapjait
– mondta dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzleti egységének vezetője. „Annak érdekében, hogy a biztonság és a kényelem növekedése ne a lean elektronikai architektúra rovására menjen, a központi konzol és a műszerfal különféle kijelzőit a Cross Domain Hubba, azaz a különféle területeket átívelő központunkba integráltuk.”
A jövőben a komplexitás csökkentése, valamint a súly- és helymegtakarítás érdekében mindössze kisszámú vezérlőegységre lesz szükségük a járműbe épített be- és kimeneti eszközöknek. A Cross Domain Hub egy nagy teljesítményű számítógép, és annak a Continental 3D-s kijelzőjének alapját képezi, amelyet a HMC Genesis is használ. Mindez a modern elektromos/elektronikus architektúra átalakulásának újabb mérföldkövét is jelenti. A cél az, hogy a sok egyedi vezérlőegység helyett mindössze néhány nagy teljesítményű számítógépre helyeződjön a hangsúly. A Continental különböző területeket átívelő megoldásának következő generációjában az összes kijelzőt egyetlen egységbe integrálják. A sofőr a tartalmat különböző kijelzőkön oszthatja el, például kézmozdulatok általi vezérléssel a navigációs térképeket áthúzhatja az elöl utazó utas kijelzőjéről a sajátjára, és pontosan oda helyezheti, ahol szeretné, hogy megjelenjen. Az automata vezetés módban a kijelzők a vezetőfülke teljes szélességét kitöltve egybeolvadnak, és az összes olyan szolgáltatást és alkalmazást felkínálják, amelyek alapjáraton csak a vezető melletti utas oldalán érhetők el.
Annak érdekében, hogy az elöl és hátul utazó utasok is élvezhessék a háromdimenziós élményt, a Continental jelenleg egy új 3D-s kijelző fejlesztésén dolgozik, amely a Szilícium-völgyből érkező Leia Inc. által létrehozott 3D Lightfield technológián alapul. Ennek a technológiának sem fejmozdulatokat észlelő kamerákra, sem 3D-s szemüvegekre nincs szüksége. Ennek eredményeképp a természetes 3D-s kijelző nemcsak súlyt, helyet és költségeket takarít meg, de a digitális szolgáltatások teljesen új világát nyitja meg az összekapcsolt autó utasai előtt – a videókonferenciától és az online vásárlástól a kiterjesztett valóságot alkalmazó játékokig és 3D-s filmekig.
A fent említett parallaxis gátak helyett ez a rendszer a Leia DLB™ (Diffractive Lightfield Backlighting) technológiáját alkalmazza. Egy diffrakciós ráccsal rendelkező optikai hullámvezető és a kijelzőpanel mögötti nanostruktúrák természetes 3D-s hatást keltenek a fény hajlításának köszönhetően. A Continental ezt a technológiát a járművei számára is elérhetővé teszi, a rendszert a tervek szerint 2022-ben kezdik el gyártani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.