BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Continental az utakra viszi a 3D-s kijelzőt

A Continental technológiai vállalat piacra dobja a sorozatgyártott autosztereoszkopikus 3D-technológiát alkalmazó kijelzőjét a HMC Genesis GV80 felső kategóriás változatában. A kijelzőn a technológia háromdimenziós skálákat, mutatókat és tárgyakat jelenít meg a vezető látóterében, például egy stoptáblára való figyelmeztetést.

Nincs szükség speciális szemüvegre ahhoz, hogy látni lehessen a háromdimenziós figyelmeztető jeleket. Ehelyett a Continental parallaxis gátakat – döntött rácsokat, melyek felosztják a képet a néző számára – alkalmaz, ami olyan hatást kelt, mintha valódi tárgyak jelennének meg. A jobb és a bal szemet külön-külön, kissé eltolódott nézet éri, így jön létre a háromdimenziós kép.

A Continental beltéri kamerája, amely érzékeli a vezető látóvonalát, és a 3D-s nézetet a fej pontos pozíciójához igazítja, alapvető szerepet játszik a technológiában. Annak megakadályozása érdekében, hogy az autóvezetők túl sokáig fordítsák figyelmüket a 3D-s kijelzőre, a kamera figyelemészleléssel is rendelkezik, amivel azonosítani képes azokat a potenciális pillanatokat, amikor a sofőr elfárad, vagy figyelme elterelődik. A műszerklaszter 3D-s vizualizációjával a Continental arra törekszik, hogy a sofőrt ne terheljék túl a fejlett vezetést segítő rendszerek, a hagyományos kijelzők, a kommunikációs szolgáltatások és az infotainment alkalmazások által szolgáltatott információk.

Az autosztereoszkopikus 3D-technológiával rendelkező, sorozatgyártott kijelzőnkkel az ember és gép közötti interakciót egy teljesen új szintre emeljük, és lefektetjük az összekapcsolt vezetőfülkében helyet kapó intuitív kommunikáció alapjait

– mondta dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzleti egységének vezetője. „Annak érdekében, hogy a biztonság és a kényelem növekedése ne a lean elektronikai architektúra rovására menjen, a központi konzol és a műszerfal különféle kijelzőit a Cross Domain Hubba, azaz a különféle területeket átívelő központunkba integráltuk.”

A Cross Domain Hub eltünteti az egyéni kijelzők és vezérlőegységek közötti határokat

A jövőben a komplexitás csökkentése, valamint a súly- és helymegtakarítás érdekében mindössze kisszámú vezérlőegységre lesz szükségük a járműbe épített be- és kimeneti eszközöknek. A Cross Domain Hub egy nagy teljesítményű számítógép, és annak a Continental 3D-s kijelzőjének alapját képezi, amelyet a HMC Genesis is használ. Mindez a modern elektromos/elektronikus architektúra átalakulásának újabb mérföldkövét is jelenti. A cél az, hogy a sok egyedi vezérlőegység helyett mindössze néhány nagy teljesítményű számítógépre helyeződjön a hangsúly. A Continental különböző területeket átívelő megoldásának következő generációjában az összes kijelzőt egyetlen egységbe integrálják. A sofőr a tartalmat különböző kijelzőkön oszthatja el, például kézmozdulatok általi vezérléssel a navigációs térképeket áthúzhatja az elöl utazó utas kijelzőjéről a sajátjára, és pontosan oda helyezheti, ahol szeretné, hogy megjelenjen. Az automata vezetés módban a kijelzők a vezetőfülke teljes szélességét kitöltve egybeolvadnak, és az összes olyan szolgáltatást és alkalmazást felkínálják, amelyek alapjáraton csak a vezető melletti utas oldalán érhetők el.

Lightfield kijelző: 3D-s filmek az autóban mindenki számára

Annak érdekében, hogy az elöl és hátul utazó utasok is élvezhessék a háromdimenziós élményt, a Continental jelenleg egy új 3D-s kijelző fejlesztésén dolgozik, amely a Szilícium-völgyből érkező Leia Inc. által létrehozott 3D Lightfield technológián alapul. Ennek a technológiának sem fejmozdulatokat észlelő kamerákra, sem 3D-s szemüvegekre nincs szüksége. Ennek eredményeképp a természetes 3D-s kijelző nemcsak súlyt, helyet és költségeket takarít meg, de a digitális szolgáltatások teljesen új világát nyitja meg az összekapcsolt autó utasai előtt – a videókonferenciától és az online vásárlástól a kiterjesztett valóságot alkalmazó játékokig és 3D-s filmekig.

A fent említett parallaxis gátak helyett ez a rendszer a Leia DLB™ (Diffractive Lightfield Backlighting) technológiáját alkalmazza. Egy diffrakciós ráccsal rendelkező optikai hullámvezető és a kijelzőpanel mögötti nanostruktúrák természetes 3D-s hatást keltenek a fény hajlításának köszönhetően. A Continental ezt a technológiát a járművei számára is elérhetővé teszi, a rendszert a tervek szerint 2022-ben kezdik el gyártani.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.