BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Van ok a derűlátásra

Minden idők legjobb márciusi forgalmát könyvelte el a Mapei Kft., amely az idei évet újabb rekordokkal zárhatja, az üzleti tervet máris felfelé kerekítették. Markovich Béla ügyvezető szerint nincs titok, többet kell adni, mint amit a vevők várnak.

Bizonyára nem ilyen évet terveztek. Mennyire kellett átírni az üzleti terveiket a Covid-hatás miatt?

Minden várakozásunkat felülmúlta eddig az idei év, hiszen minden idők legjobb márciusi forgalmát könyvelhettük el, és a tervezett 8 százalékos bővülés helyett január–május viszonylatában már 22 százalékkal haladtuk meg a tavalyi, kiemelkedően magas, 19,4 milliárd forintos bázist. Márciusban szó szerint őrület volt, a kivitelezők attól tartottak, hogy bezárják az építőanyag-kereskedéseket és nem tudnak majd vásárolni, aztán meg attól is, hogy leállnak az olaszországi gyárak és leáll a szállítás. Stratégiai iparágként végül mint vegyipari vállalat a Mapei olaszországi üzemei végig működtek, és így áprilisban és májusban is végig terv fölötti bevételt értünk el.

A karanténpánik, az előrehozott vásárlások haszonélvezőiként nem tart attól, hogy most majd visszaesik a kereslet, hiszen bespájzolt mindenki?

Nem tartok attól, hogy csökkenne a forgalom, miután még mindig a tervezett volumen fölött vagyunk időnként 25-30 százalékkal is, noha a vevők már felhasználták a korábbi bevásárlásokat. Nyáron és ősszel számítunk a járvány utóhatásaira, hiszen sok iparág leállt, most indul majd újra a turizmus, a vendéglátóipar, és a külföldi cégek is visszafogták magukat. Lassítottak, és elmaradt jó néhány önkormányzati beruházás, bár a nyári óvoda- és iskolafelújítások generálnak új keresletet.

Fotó: Mapei

Számítanak arra, hogy a lakossági megrendelések visszaesnek?

Nem vagyok pesszimista, sőt, van okunk az optimizmusra. Még a vírus alatt végeztünk egy lakossági felmérést a potenciális vásárlóink körében. Eszerint a megkérdezettek 50 százaléka jelezte, hogy folytatja a beruházást, 50 százalékuk pedig kivár vele. Ha elmúlik a pánik és ismét jobban bíznak majd az emberek a jövőben, akkor először a felújítási piacon várható felfutás.

Minimális visszaeséssel élte túl az előző gazdasági válságot, amikor az építőipari termelés 50-60 százalékot zuhant, a Mapei csak 5 százalékot. Mi a titkuk?

Azt adjuk, amire a vevőknek szükségük van. Folyamatosan szondázzuk az igényeket, és mi varrjuk a gombot a kabáthoz, és nem fordítva. Segítünk mindig, mindenben, nemcsak tanácsot adunk, nemcsak halat, úgymond, hanem hálót is. Hetvenfős csapatunk van a műszaki problémák megoldására. Értékesítők, szakértők, alkalmazástechnikusok, termékfelelősök, asszisztensek, mérnök tanácsadók tartoznak közéjük. Rengeteget kommunikálunk, és igyekszünk ott lenni mindenhol, ahol fontos. Az a legfontosabb számunkra, hogy megbízzanak bennünk és az építő, az építtető azt kapja, amit vár. Pontosabban annál is többet. A kivitelezőket képzésekkel és sokféle szolgáltatással segítjük, mert a termékeink szakszerű beépítéssel tudnak jól teljesíteni, ami alapvető érdekünk.

Fotó: Mapei

A jó bornak nem kell cégér, mondják, úgy tűnik, nem ebben hisz.

Nem. Oda kell tenni az emberek fejébe, hogy kitől mit várhatnak. Tudatos vásárlókat képezünk, akik tudják, mire van szükségük, tudják, mit akarnak. Mi tudjuk, hogy jó a borunk, bátran adjuk a nevünket mindenhez, amihez a Mapei termékeit használták. Ez a legtöbb, amit adhatunk. A piac ezt elismeri, az idei, várhatóan a 21 milliárd forintot megközelítő forgalom erről tanúskodik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.