BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért okos döntés felhőbe költöztetni a céged?

Ha azt mondjuk, hogy bármelyik magyar cég számára tudunk ajánlani egy olyan megbízható, rugalmas megoldást, amellyel a Forma–1-es csapatok vagy a New York-i bankok is dolgoznak, és ezzel új szintre emelheti vállalkozását, bizonyára sokan csalást sejtenek a háttérben. Pedig nem állítunk valótlant, mindössze azokról a felhőmegoldásokról beszélünk, amelyek már évek óta itt vannak velünk, csak eddig kevesen aknázták ki előnyeit. A pandémia ebben is új távlatot nyitott: a távmunka berobbanásával sok cég döntött a megújulás mellett, és lépett egy hatékonyabb, átláthatóbb, jobb jövő felé. Cikksorozatunk harmadik részében azt mutatjuk be, hogy ez a világszintű technológia hogyan teheti jövőbiztossá üzletünket.

Akik a cikksorozat első két részéről lemaradtak, azoknak először egy kis visszatekintés: a felhőtechnológia alapja, hogy az adatokat távoli szerverparkokban tároljuk és menedzseljük, hogy a biztonság mellett egy sor olyan szolgáltatást és applikációt nyerünk, amit aztán konkrét üzleti értékre válthatunk. A terület hátterének megismertetésében a felhőmegoldásokat közvetítő magyar vállalkozás, a Kvazar.cloud szakértői voltak segítségünkre.

Videotéka vs. Netflix – csak az egyik út járható

Emlékszik még valaki a videotékákra? A harminc évig virágzó iparág sokáig biztosított tisztes megélhetést az üzemeltetőknek, és hozott extraprofitot a filmgyártóknak és a forgalmazóknak. Hol vannak ma ők és a mögöttük álló korábbi dollármilliós Blockbusters vállalat? Szinte nullaszázalékos részesedéssel a gyűjtők és fanatikusok „kriptáivá” váltak. A hollywoodi filmipart ma már a Netflix, az Amazon, a Disney és az HBO uralja. A Netflix volt az úttörő cég, amely a felhőalapú streaming technológiával és üzleti modelljével bedarálta a piacot, a többiek pedig tőkeerős hátterüknek köszönhetően időben reagáltak és hasítottak ki maguknak tortaszeleteket.

De miért is érdekes ez a történet a magyar vállalkozások számára?

A változásra való készséget és az időzítés fontosságát szimbolizálja. Kifejezi, hogy sosem szabad hátradőlni, és a pandémia által berobbant digitális fejlesztéseket folytatni kell. Erre a vonatra minden magyar kkv-nak fel kellene szállnia, mert elmegy, és nem lesz következő. Aki nem fejleszt, nem invesztál, annak sajnos szembe kell néznie az elértéktelenedéssel. Pontosan úgy, ahogyan a videotékáknak.

Fotó: mircosoft.com

Minden iparágat áthat a megújulás igénye

A pandémia és a kötelező távolságtartás miatt számos olyan iparág állt át részben vagy egészben az online ügyfélkiszolgálásra, amely korábban hagyományos módon működött, és nagyon igényelte a személyes jelenlétet. A fodrász- és szépségszalonoknál bevett gyakorlat lett az online időpontfoglalás a kis térben felgyülemlő tömeg elkerülésére. A kocsmák és luxuséttermek közül sokan átálltak a házhoz szállításra. A privátbankár szolgáltatást, befektetési tanácsadást is online konzultációkkal oldották meg. Az ügyvédi irodák is folyamatosan digitalizálják folyamataikat, és már szinte minden dokumentumot elektronikusan hitelesítenek és online tárolnak. Az iparágak nem is állhatnának távolabb egymástól, egyvalami azonban közös bennük: mindegyik fejlesztés mögött valamilyen felhőmegoldás (Teams, OneDrive, időpontfoglaló rendszerek) áll.

Nem egy nagy befektetés kell, hanem folyamatos figyelem

A digitális ügyfélkiszolgálás már jó ideje foglalkoztatja a magyar vállalkozásokat is, de sosem volt akkora szükség rá, mint a pandémia kirobbanása óta. Jó hír, hogy már egyre több „konyhakész” megoldás áll rendelkezésre, így nem szükséges hatalmas költéseket eszközölni. A Microsoft low-code/no-code megoldásaival a belső munkafolyamatok és a külső kép is megújítható, hiszen minden előre meg van tervezve. Fontos szempont, hogy mindez nem megy a minőség rovására, hiszen magas ügyfélélményértékkel bírnak. Hogy konkrétumokat is említsünk, egy CRM-rendszer kiépítése pontosan ilyen, vagyis felhőalapú megoldásokkal nyomon követhetjük ügyfelünk történetét, és máris nem véletlenszerűen levelezünk vele, hiszen minden előzményt látni fogunk. A vásárlónak is értéket nyújtunk ezzel, hiszen azt fogja érezni, hogy tudjuk, ki ő, és figyelünk a problémájára. A külső digitális megjelenés is egy olyan alap, amely sokat elárul egy vállalkozásról. Első benyomást ugyebár nem lehet kétszer tenni – az egyre jobban digitalizálódó világban szinte már fontosabb, hogyan néz ki egy cég online profilja, mint az általa nyújtott szolgáltatás vagy a termék tényleges minősége. Ha két versenytárs azonos feltételekkel indul egy vevőnél, szinte biztos, hogy az fogja megnyerni magának hosszú távú ügyfélnek, akinél az online ügyfélszolgálat gyorsabb, pontosabb, egyszerűbben kezelhető, és talán még az automatizált e-mailben is megjegyezték a nevét.

Indítson MOST új Microsoft-szolgáltatásokat, és nyerjen!

A Kvazar és a Microsoft november hónapban egy közös akciót hirdetett, melynek keretében a magyar vállalkozások most kedvezménnyel indíthatnak új távmunka-szolgáltatásokat. A nyereményjáték fődíja egy videókonferencia-rendszer, emellett az első 15 jelentkező garantált ajándékban részesül.

 

Az akcióról bővebben ITT tájékozódhat.

A pandémia után is velünk maradnak az igények, sőt

Aki azt gondolja, hogy a járvány lecsengésével a digitális szolgáltatások iránti igény is enyhül majd, nem is tévedhetne nagyobbat. A felnövekvő „digitális bennszülött” generáció miatt ez a trend csak gyorsulni fog, és ki kell mondani: ha nem fejlesztünk, és nem támaszkodunk a felhőmegoldásokra, elveszítjük az ügyfeleinket. Ha a jól bevált szisztémákra támaszkodunk, és arra alapozunk, hogy valami már tíz éve így működik, és semmi panasz nem volt rá, akkor egész egyszerűen elöregítjük a vállalkozásunkat és elvágjuk magunkat a piactól. A „Z” generáció idősebb tagjai már a húszas éveik elején járnak, azaz fizetőképes felnőttekké váltak. A pandémia miatt pedig az idősebb generáció is hozzászokott ahhoz, hogy szinte mindent el tud intézni otthonról. A megújulásnak ezért folyamatosnak kell lennie, hiszen a környezet rohamosan változik. A technológia és az emberi igények dinamikája már megfordult, vagyis több mindenhez adott lenne a tech háttér, mint amire egyébként az embereknek (tudtuk szerint) igényük van. A fejlődés dinamikáját egyedül a törvényi szabályozás akadályozza: az önvezető autók, az 5G vagy a fintech tömeges elterjedése csak azért nem valósult még meg, mert nem lépett érvénybe a megfelelő jogi háttér.

Hogyan érdemes lépni?

Ha felismertük, hogy megújulásra van szükség, és az informatikai háttér fejlesztése mellett döntünk, célszerű olyan partnert választani, aki nem az általa preferált technológiát akarja mindenáron eladni nekünk, hanem van egyfajta olyan készsége, hogy megérti a belső folyamatot, a működést, és annak javításához javasol számunkra megoldáscsomagot. Nem a platform a lényeg, hanem a tartalom: azt kell kiválasztanunk, hogy melyik technológia hoz nekünk a nap végén tisztább folyamatokat, átláthatóságot. Akivel együtt közösen kitalálhatjuk, hogyan spórolunk időt, teremtünk extra pénzügyi értéket, és javítjuk ennek köszönhetően az ügyfélélményt. Egy igazán jó IT-szolgáltató ebben partner, ebben tud nekünk segíteni, és így leszünk jövőbiztosak.

Érdekel a lehetőség?

A felhőszolgáltatásokat közvetítő magyar Kvazar.cloud akciójában MOST rátalálhatsz a megfelelő partnerre!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.