A keresőoptimalizálás során 2021-ben még nagyobb szerepet kap majd a konkurencia elemzés, hiszen a jelenlegi világhelyzetben rengeteg cég kezdte meg a 2020-as évben az online tevékenykedést is. Nézzük meg, miket néznek meg a SEO szakemberek a konkurencia elemzés során!
Azok a SEO-SEM cégek, amelyek lelkiismeretesen végzik a munkájukat, nagyon jól tudják, hogy képtelenség a keresőoptimalizálás egy alapos konkurencia elemzés nélkül. Ez szokott lenni általában az első lépések egyike, amelyet javasolni szoktak az ügynökségek, hiszen csak így lehet felvenni a harcot a versenytársakkal a neten.
Nem lenne sok értelme tükörből lemásolni mindent, amit a konkurenciánál látunk, mert a másolást sosem nézte jó szemmel a Google. Helyette górcső alá kell vetni a konkurens site-okat, s megnézni mindent, amely segítségünkre lehet a keresőoptimalizálás során. Ilyenek az alábbiak például:
- Milyen érzetet kelt a weboldal első ránézésre?
- Hogy van kialakítva a weboldal?
- Milyen technológiai alapokon nyugszik?
- Milyen felhasználói élményt nyújt?
- Hirdeti-e magát a cég?
Az itt említett példákból is kiderül, hogy mennyi hasznos információt lehet kinyerni a konkurencia oldalaiból. Emiatt mindig érdemes egy alapos konkurencia elemzéssel indítani a keresőoptimalizálást, hogy könnyebb legyen kihasználni az üresen hagyott lehetőségeket a SEO stratégia kidolgozása során.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.