BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Miért fontos a keresőoptimalizálás során a konkurencia elemzés?

A keresőoptimalizálás során 2021-ben még nagyobb szerepet kap majd a konkurencia elemzés, hiszen a jelenlegi világhelyzetben rengeteg cég kezdte meg a 2020-as évben az online tevékenykedést is. Nézzük meg, miket néznek meg a SEO szakemberek a konkurencia elemzés során!

Konkurencia elemzés nélkül nehéz lesz a keresőoptimalizálás 2021-ben

Azok a SEO-SEM cégek, amelyek lelkiismeretesen végzik a munkájukat, nagyon jól tudják, hogy képtelenség a keresőoptimalizálás egy alapos konkurencia elemzés nélkül. Ez szokott lenni általában az első lépések egyike, amelyet javasolni szoktak az ügynökségek, hiszen csak így lehet felvenni a harcot a versenytársakkal a neten.

Fotó: freepik.com

A konkurenciát nem másolni kell, hanem megfigyelni

Nem lenne sok értelme tükörből lemásolni mindent, amit a konkurenciánál látunk, mert a másolást sosem nézte jó szemmel a Google. Helyette górcső alá kell vetni a konkurens site-okat, s megnézni mindent, amely segítségünkre lehet a keresőoptimalizálás során. Ilyenek az alábbiak például:

- Milyen érzetet kelt a weboldal első ránézésre?

  • Stílusos vagy visszataszító színséma.
  • Túl kicsi vagy nagy a betűméret.
  • Sok a zavaró popup ablak.
  • A sok promóció miatt túl sok a vizuális tartalom.
  • Sok a villogó, mozgó effekt, stb.
  • - Hogy van kialakítva a weboldal?

  • Menüszerkezet: Milyen kulcsszavakat használ a menüben a termékkategóriákra.
  • Szűrők és egyéb kényelmi funkciók: Szállítási naptár, csomagkövetés, stb.
  • - Milyen technológiai alapokon nyugszik?

  • Biztonságos? (SSL, HTTPS)
  • Dobozolt vagy egyedi fejlesztésű?
  • Használ-e Material Dizájnt, illetve AWD-t vagy RWD-t?
  • - Milyen felhasználói élményt nyújt?

  • Kényelmes-e a termékek keresése, okoz-e valami valahol frusztrációt?
  • Egyértelmű a weboldal szerkezeti felépítése?
  • Gördülékeny a vásárlási folyamat?
  • - Hirdeti-e magát a cég?

  • Hol és milyen formában, milyen kulcsszavakra?
  • Hogy néznek ki a közösségi média oldalai?
  • Az itt említett példákból is kiderül, hogy mennyi hasznos információt lehet kinyerni a konkurencia oldalaiból. Emiatt mindig érdemes egy alapos konkurencia elemzéssel indítani a keresőoptimalizálást, hogy könnyebb legyen kihasználni az üresen hagyott lehetőségeket a SEO stratégia kidolgozása során.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.