Ausztriában és Szlovéniában már működik ez a rendszer, de a szoftvert a magyarországi piaci környezethez adaptálták. Az internetes áruház elindításának előkészítése mindegy 30 hónapot vett igénybe, a tesztüzem 11 hónapig tartott – mondta el az ügyvezető igazgató. Hozzátette, a beruházás költségében benne van egyebek mellett a weboldal fejlesztése, az informatikai infrastruktúra létrehozása, illetve a szükséges áruházi átépítések. Három Interspar hipermarketből, a pesterzsébetiből, a diósdiból és a szentendreiből szállítják ki az online megrendeléseket.
A szállítást nem szervezték ki, saját flottát hoztak létre. Az autókban a Spar alkalmazottai ülnek, így tudnak egységes minőséget biztosítani a vevőknek
– hangsúlyozta Szalay Zsolt.
Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy a tervezett induló létszámot feltöltötték, bár a munkaerőhiány nagy kihívást jelent.
Janó Dávid, a Spar e-kereskedelmi vezetője elmondta: a flotta 20 Peugeot Boxer típusú kisteherautóból áll, amelyek raktere alkalmas a hűtésre és a fagyasztásra. A mirelit termékeket speciális akkus hűtő segítségével egészen a vásárló ajtajáig tudják a kellő hőmérsékleten tartani.
Hétfőtől péntekig 8 órától 22 óráig, szombaton 8 órától 18 óráig, kétórás idősávokban rendelhetnek a vásárlók.
Az igényelt kiszállításért 499-999 forintot kell fizetni, a személyes (drive-in) átvétel 150 forint költséggel jár, 25 ezer forint feletti rendelésnél a szolgáltatás ingyenes. Vasárnapi kiszállítást nem terveznek.
A drive-in átvevőhelyek a kiszállításban részt vevő hipermarketekben találhatók, ahol a vásárlók az áruházakon kívül, az autójukban ülve, személyesen vehetik át a megrendelt termékeket.
Szalay Zsolt ügyvezető igazgató elmondta:
800 ezer háztartást érnek el a fővárosban és az érintett 49 településen, a következő 18 hónapban erre a területre koncentrálnak.
A további terjeszkedésről később döntenek, közben folyamatosan figyelik a piacot.
A várakozásokról annyit közölt: az első teljes évben, 2020-ban egy Interspar méretű áruház forgalmát bonyolíthatják le online, de ezt számszerűsíteni nem kívánta. Kiemelte: hosszú távú befektetésről van szó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.