A világ leghosszabb – 55 kilométeres – tengeri hídját egy, a Gyöngy-folyó deltatorkolatában áthaladó, hosszú kígyózó autópályahíd és két mesterséges sziget között egy 6,7 kilométeres víz alatti alagút alkotja.
A három metropolisz közötti utazási idő így egy órára csökken. Eddig a hongkongi repülőtér és Csuhaj között négy órába telt az út. A hidat szerdán nyitják meg a forgalom előtt.
Hivatalosan megnyitom a Hongkong-Csuhaj-Makaó hidat
– jelentette ki a kínai elnök a Csuhajban tartott rövid ünnepségen. Carrie Lam, Hongkong Kína-barát kormányzója megköszönte, hogy a kínai államfő személyesen jelent meg az ünnepségen, és dicsérte a híd „nagyszerűségét”.
A kilenc év alatt elkészült projekt összekapcsolja az ázsiai gazdasági és pénzügyi metropoliszokat a dél-kínai Kuangtung tartomány fejlődő területével, ezzel egy nagy gazdasági régiót hoz létre a Gyöngy-folyó deltájában.
A hidat úgy tervezték, hogy kibírjon akár óránként 200 kilométeres széllökéseket, a Richter-skálán 8-as erősségű földrengést és egy akár 300 ezer tonnás hajóval való ütközést is.
Nemcsak az építkezés csúszása, a költségek emelkedése, az építés során bekövetkezett halálesetek és a korrupció miatt érték kritikák a projektet. A hétmilliós lakosú volt brit gyarmaton, Hongkongban sokan „Peking trójai falovának” nevezték a beruházást, mivel tartanak a túl erőteljes integrációtól a Kínai Népköztársasággal: szívesebben őriznék meg különleges szerepüket és helyzetüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.