BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Mágneses vihar: a Yettel is reagált – a mobilok elvileg bírni fogják

Rég nem látott zűröket okozhat egy ritka természeti jelenség. Az egész Földet érintő mágneses vihar azonban nem rémiszti meg a legnagyobb hazai szolgáltatókat: a Budapest Airport után a Yettel is úgy nyilatkozott, hogy nem számít arra, hogy gond lenne. De azért ők is folyamatosan figyelnek.

Némi nyugalmat sugárzó jó hír a mágneses vihar pánikjában: a hazai mobilszolgáltatásokat elvileg nem érinti a természeti jelenség – de azért figyelnek ők is.

mágneses vihar yettel
A mágneses vihar elvileg nem zavarja majd a Yettel szolgáltatását / Fotó: Yettel 

Miként az Egyesült Államok Nemzeti Óceán- és Légkörkutató Hivatala (NOAA) kifejtette: a mai napon olyan jelenség lesz tapasztalható, amelyre húsz éve nem volt példa.

Mire lehet hatással a mágneses vihar?

Szerda óta több napkitörés is volt, amelyeket nem mindennapi erejű napvihar követhet. A jelenség G4-es erősségű. A szervezet magas fokú riasztást adott ki a napvihar miatt, hasonló legutóbb 2005 januárjában fordult elő. A hivatal azt is közölte, hogy a mágneses vihar az egész Földet érintheti.

A NOAA kiemelte, hogy a geomágneses viharok hatással lehetnek a Föld-közeli pályán és a Föld felszínén lévő infrastruktúrára, potenciálisan megzavarva

  • a kommunikációt, 
  • az elektromos hálózatot, 
  • a navigációt, 
  • a rádió- és műholdműveleteket.

Erre tett rá egy lapáttal a Daily Mail, amely szerint a napvihar miatt akadozhat az internet és a GPS.

Ennek nyomán intéztünk kérdéseket a Ferihegyi repülőtérhez, illetve a három nagy hazai mobilszolgáltatóhoz.

Ferihegyen sem számítanak gondokra

A Budapest Airport úgy nyilatkozott, hogy „a napkitörések és napviharok nem érintik a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér forgalmát”.

Miközben a tengerentúlon az amerikai kommunikációs cégeket már értesítették az esetleges kimaradásokról, mi a hazai szolgáltatóknál érdeklődtünk, hogy számítanak-e arra, hogy a természeti jelenség befolyásolja tevékenységüket, ha igen, miként, illetve miként készülnek a helyzet kezelésére.

A Telekom, a Vodafone és a Yettel közül egyelőre csak utóbbi válaszolt:

A Yettel nem számít arra, hogy a természeti jelenség érinti a szolgáltatását, de a vállalat szakértői ahogy mindig, most is a nap 24 órájában figyelik a hálózatot, hogy a legmegfelelőbb minőségű szolgáltatást biztosítsák az ügyfelek számára.

Amennyiben érkeznek további válaszok, frissítjük cikkünket. 

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.