A Budapesti Tavaszi Fesztivál, a LOW – Holland–Flamand Kultfeszt és a másfél hete rendezett 7. Műgyűjtők Éjszakája keretében kiállítások sokasága nyílt meg a közelmúltban vagy nyílik a napokban, különleges csemegéket kínálva a kortárs művészet gyűjtőinek, rajongóinak.
A Műgyűjtők Éjszakáján, február 28-án 17 óra 17 perckor volt a megnyitója az Amerikából nemrégiben hazatért s azóta vidéki magányban alkotó Wahorn András tárlatának. A kiállítás még néhány napig, március 14-ig látható a Falk Miksa utcai MissionArt Galériában.
Március 29-ig tart nyitva a Pintér Sonja Kortárs Galéria Virya című tárlata, ahol hat művész: Bukta Imre, Gálhidy Péter, Konkoly Gyula, Nagy Csaba, Ujházi Péter és Varga Éva munkáit láthatják az érdeklődők. A virya szó – jelen esetben Gálhidy egyik fűszobrának címe – szanszkrit kifejezés, jelentése energia, életerő. Pozitív töltésű, életet adó erő. Erről az életben tartó energiáról tanúskodnak a kiállított művek, a megfestett, megmintázott rügyek, füvek, levelek és virágok.
Szintén a természet, ám ebben az esetben az ember alkotta természet nyomait ábrázoló fotókat mutat be a Magyar Műhely Galéria. Tóth Gábor hosszú évek alatt gyűjtögette azokat a színes látványokat, amelyeket március 15-ig lehet megtekinteni az Akácfa utcai galériában.
A Godot Galéria legújabb, a napokban nyíló tárlatán Szurcsik József szobrait és elforgatható képeit láthatjuk. Mindegyik mű olyan alkotás – a művész szavával élve opusculum, azaz művecske –, amely Szurcsik egyéni kísérlete a tér értelmezésére. A síkok és térrétegek között arcok bújnak meg, így a tárlat a kapcsolat, a rejtőzködés témáját járja körül. A művek egy része hegesztett és köszörült acélszobor, más részük festett és rajzolt tondó. Az utóbbiak jellegzetessége a többnézetűség, az elforgatás révén létrejövő módosulás, amely a képelemek új viszonyát alakítja ki.
Március 21-ig látható még a Magyar utcai Vintage Galériában Munkácsi Márton kiállítása. Munkácsi Márton – vagy ahogyan világszerte ismerik: Martin Munkacsi – Kolozsváron született, s New Yorkban halt meg 1963-ban. Mozgalmas élete során élt Budapesten, Berlinben, a Közel-Keleten, majd 1934-től az Egyesült Államokban. Sportfotósként és divatfotósként is sajátos stílusban készítette képeit, merész alul- és felülnézet, drámai látószögek jellemzik fotográfiáit.
A jövő héten nyílik Frankl Aliona Pestiek és Égiek című tárlata a Nessim Galériában. A kortárs fotóművészetre specializálódott kiállítóhely ezúttal egy művész két arcát villantja fel. A látogatók megismerhetik egyrészt az emberi léptékű élet iránt érdeklődő, saját környezetét szerető Frankl Alionát, másrészt azt a művészt is, aki szinte közvetlen kapcsolatot tart a szellemvilággal. A tárlat megnyitója alkalmával Parti Nagy Lajos ajánlja Frankl Aliona legújabb könyvét a közönség figyelmébe.
A Deák Erika Galériában április 5-ig megtekinthető, két művész (Annemiek de Beer és Maurice van Tellingen) munkáit bemutató tárlat a LOW – Holland–Flamand Kultfesztbe illeszkedik, amely februárban a WAMP nagy sikerű, három nap alatt közel tízezres látogatói létszámot elért holland–magyar dizájnfesztiváljának és -vásárának (VG,
február 18., 15. oldal) is keretet biztosított.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.