A civil fogyasztóvédők hangsúlyozzák: tisztában kell lenni azzal, hogy a törlesztőrészletek összege változhat, a családok kiadásai - csökkenő bevétel mellett - növekedhetnek, és az ünnepek után nehezebbé válhat a hitelek visszafizetése, mint az elmúlt években.
Felhívják a figyelmet arra is: ha a vásárlónak minőségi kifogása van, lényegtelen, hogy a karácsonyi időszakban vásárolta a terméket, mindenkor a hibás teljesítés szabályai szerint kell eljárni.
Amennyiben a jótállási, szavatossági időn belül jelzi a hibát a vevő, a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie a minőségi kifogásról, nyilatkoznia kell a minőségi kifogás rendezésének módjáról, arról, hogy mikor kerül sor a termék kijavítására, kicserélésére vagy a vételár visszafizetésére.
Akciós áru esetében is ugyanígy kell a kereskedőnek eljárnia. Ha a termék nem hibás, nem köteles kicserélni. Így ha nem jó színben vagy nem jó méretben vásároltunk, a kereskedő döntheti el, hogyan orvosolja a panaszt.
Ha telefonon, postai úton vagy interneten keresztül rendeltük meg a terméket, az áru átvételétől számított nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhatunk a szerződéstől. Ebben az esetben mindössze a termék visszaszolgáltatásának költségét kell kifizetnünk. A vételár visszajár 30 napon belül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.