BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fontoljuk meg a karácsonyi ajándékozást! Hitel, hitel hátán?

Az ünnepi vásárlási lázban nem árt kétszer is meggondolni, hogy bírjuk-e majd fizetni az áruhitelek törlesztőrészleteit - figyelmeztet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

A civil fogyasztóvédők hangsúlyozzák: tisztában kell lenni azzal, hogy a törlesztőrészletek összege változhat, a családok kiadásai - csökkenő bevétel mellett - növekedhetnek, és az ünnepek után nehezebbé válhat a hitelek visszafizetése, mint az elmúlt években.

Felhívják a figyelmet arra is: ha a vásárlónak minőségi kifogása van, lényegtelen, hogy a karácsonyi időszakban vásárolta a terméket, mindenkor a hibás teljesítés szabályai szerint kell eljárni.

Amennyiben a jótállási, szavatossági időn belül jelzi a hibát a vevő, a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie a minőségi kifogásról, nyilatkoznia kell a minőségi kifogás rendezésének módjáról, arról, hogy mikor kerül sor a termék kijavítására, kicserélésére vagy a vételár visszafizetésére.

Akciós áru esetében is ugyanígy kell a kereskedőnek eljárnia. Ha a termék nem hibás, nem köteles kicserélni. Így ha nem jó színben vagy nem jó méretben vásároltunk, a kereskedő döntheti el, hogyan orvosolja a panaszt.

Ha telefonon, postai úton vagy interneten keresztül rendeltük meg a terméket, az áru átvételétől számított nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhatunk a szerződéstől. Ebben az esetben mindössze a termék visszaszolgáltatásának költségét kell kifizetnünk. A vételár visszajár 30 napon belül.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.