A teljes tanulmányt ma teszi közzé a tanácsadó cég, amelynek kimutatása szerint 2004 és 2008 között a világ vezető vállalatainak éves átlagos árfolyamnyeresége összesen 2,9 százalékot ért el. A vizsgált 14 iparágból – amelyek közül a pénzügyi szektort kihagyták a kutatásból – ötnek a hozammutatója végzett negatív tartományban, nem meglepő módon a legjobban teljesítők az energiaszektor cégei voltak. Az ágazat átlagos teljesítménye 10,9 százalékot ért el, de a nyersanyag- és bányaipari társaságok 9,1, valamint a gépipari vállalatok 8 százaléka is szép eredmény – összegzett sajtótájékoztatóján Frank Plaschke, a tanulmány szerzője.
A legrosszabbul a papíripari cégek, valamint az autógyártók és beszállítóik végeztek, előbbiek 6,7, utóbbiak 4,5 százalékos árfolyamesést szenvedtek el.
Ugyanakkor más eredményt mutat a tanulmány az elmúlt évtized tükrében – mondja Plaschke, s hozzáteszi: itt a negyedéves árfolyam-ingadozások kevésbé számottevők, vagyis nem a spekulatív tőkemozgás, hanem a hosszú távú, stabil vállalati értékelés alapján állt fel a sorrend. A vezető szektort a gyógyszeripar és az IT képviseli, de például a vegyipar és a bányatársaságok is jól szerepeltek, ahogyan a dohányipar teljesítménye is dobogós a befektetők hosszú távra vonatkozó értékelésében.
Az első helyezett 36,4 százalékos hozammal a Gilead Sciences, az 1987-ben alapított amerikai gyógyszerkutató cég, amely a HIV, hepatitis B- és influenzavírusok elleni oltóanyag gyártásával vált piaci szereplővé. Őt követi az amerikai Apple 25,1, majd a British American Tobacco 17,9 és a brazil Vale bányacég 17,8 százalékkal. GT
A bankszektorból a JPMorgan holnap, a Citigroup és a Goldman Sachs csütörtökön, a Bank of America pénteken közli eredményeit.
A JPMorgantől és a Goldman Sachstól nyereséget várnak az elemzők.
A bankszektorból a JPMorgan holnap, a Citigroup és a Goldman Sachs csütörtökön, a Bank of America pénteken közli eredményeit.
A JPMorgantől és a Goldman Sachstól nyereséget várnak az elemzők.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.