A felmérésben részt vett több mint 400 ezer adósnál a fizetésképtelenség hatféle jellemző okával találkoztak az Intrum szakértői. A legtöbb adós a munkanélküliséget jelölte meg elsődleges okként, az idei első negyedévben minden második ügyfél emiatt nem tudta fizetni a számláit. A második legjellemzőbb ok a nemfizetés mögött az alacsony jövedelem, minden tizedik ügyfél pedig azért nem képes rendezni a számláit, mert alacsony összegű járadékból él. Ezeknél az ügyfeleknél viszonylag kevés remény van arra, hogy rövidtávon megoldódik a problémájuk, ahhoz a makrogazdasági helyzet javulására lenne szükség – mondta Felfalusi. Lényegesen kevesebben vannak a fizetésképtelen adósok között azok, akiknél átmeneti problémákról lehet beszélni, 11 százalékuk jelölte csak meg a nem fizetés okaként azt, hogy letiltják a fizetését vagy járadékát, és 9 százalék közölte, hogy rövid távú problémák miatt nem tudja a számláit rendezni. Meglepő módon az ügyfelek mindössze 4 százaléka hivatkozott arra, hogy a hitelek megnövekedett törlesztőrészlete miatt nem tud fizetni.
A kezelésre megkapott és a megvásárolt követelések között volt némi különbség a nemfizetés okai között. Előbbi csoportban az idei első negyedévben nagyobb volt azok aránya, akik a munkanélküliségre vagy rövid távú problémára hivatkoztak, míg az utóbbiban az alacsony jövedelem és a letiltások aránya növekedett meg. Ez az Intrum szakértői szerint arra utalhat, hogy a munkanélküliek egy kisebb hányada idővel el tud ugyan helyezkedni, de a korábbinál alacsonyabb jövedelem mellett.
A felmérés arra is rávilágított, melyek azok a számlák, amelyeket rendezését az ügyfelek fizetési nehézségek esetén először kezdik hanyagolni, és melyek azok, amelyeket az utolsó pillanatig megpróbálnak fizetni. Az első számla, amivel megcsúsznak, jellemzően a távközlési szektorból érkezik, legutoljára pedig a banki tartozásokkal maradnak el. Erre utal, hogy a távközlési díjakat felhalmozóknál viszonylag magas a rövid távú problémára hivatkozók aránya, míg a bankok nem teljesítő adósai azok vannak sokan, akiknek a jövedelméből már rendszeresen tiltanak le egy másik szolgáltatónál felhalmozott tartozás miatt.
A cég maga is részt vett az árfolyamgát népszerűsítésében. Havonta 4 ezer ügyfelet látogattak meg, hogy elmagyarázták nekik a konstrukció előnyeit.
A cég maga is részt vett az árfolyamgát népszerűsítésében. Havonta 4 ezer ügyfelet látogattak meg, hogy elmagyarázták nekik a konstrukció előnyeit. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.