Emelkedtek tavaly a mindennapos kiadások a 19-29 éves korosztályban. Élelmiszerekre a fiatalok 41 százaléka költött többet, ruházati termékekből 31 százalékuk vásárolt nagyobb értékben, műszaki cikkekre pedig 27 százaléknak ment el több pénze 2017-ben, mint egy évvel korábban – derül ki a K&H ifjúsági indexéből.
A 19-29 éves korosztályba tartozó diákok nagy részénél azonban a szórakozás volt az egyik legjelentősebb tétel: 35 százalékuknál nőtt ez erre fordított összeg.
A fiatalok számottevő része nem csak az elmúlt évben költött többet, hanem a következő időszakban is nagyobb kiadással számol. 40 százalékuk úgy véli, hogy idén ruhákra költ majd többet. A toplistán a második helyre került az utazás: 39 százalékuk az idei nyaralási büdzsé emelkedéséről beszélt, míg 37 százalékuk az élelmiszer-kiadások további bővülésével kalkulál.
A válaszadók több mint harmada – 34 százaléka – a lakhatási költségek emelkedését várja. Műszaki cikkekre leginkább a férfiak szánnak többet 2018-ban: 37 százalékuk tervez nagyobb értékben vásárolni műszaki cikket, míg a nőknél ez az arány mindössze 20 százalékos.
A rendszeres fizetéssel rendelkező fiatalok fele érzékelte egyébként 2017-ben a saját nettó fizetése emelkedését. A nettó fizetés változását 43 százalékuk csak kisebb mértékűnek tartotta, 7 százalékuk azonban nagyobb növekedést észlelt.
A kiadások mellett a felmérés a fiatalok megtakarítási hajlandóságát is feltérképezte. Az eredmények szerint a válaszadók 30 százaléka 2017-ben többet tudott megtakarítani, mint egy évvel korábban, amiben a fizetések emelkedésének is szerepe lehet. Igaz, 19 százalékuk kevesebbet tudott csak félretenni, ráadásul az érintettek közel negyede (23 százaléka) egyáltalán nem tudott spórolni.
Az aktív keresők – azaz a dolgozó fiatalok – jobban állnak: 38 százalékuk tudta növelni megtakarításait tavaly.
A fiatalok jelentős része tudatosan készül a jövőre: ezt jelzi, hogy 50 százalékuk szeretne idén többet félretenni. Mindössze 6 százalékuk gondolja úgy, hogy kevesebbet tud majd megspórolni. Viszont egyre kevesebben vannak, akik nem terveznek megtakarítani: arányuk 11 százalékra, azaz a felére zuhant a korábbi szintről.
A magyar lakosság többsége továbbra is az önálló élet alapjának tekinti a saját tulajdonú lakást, ugyanakkor sok fiatal nagyrészt anyagi okokból hosszú ideig a mamahotel lakója marad – derül ki az OTP Bank Hello Otthon kutatásából.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.