BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Bucharest,,Romania,-,February,5,,2023:,2024,Toyota,Prius,Prime

Megint bejött a japánok számítása, itt a hibridek aranykora

Az ádáz piaci árharc ellenére bődületes eredménybővüléshez segíthették a Priusok és társaik a Toyotát. A hibridek sikere ellenére némi szépségfoltot ejthet az összképen, hogy a japán autógyártó a rendelkezésre álló adatok szerint lemaradóban van az akkumulátoros autók piacán, ami főként Kínában nehezítheti meg a dolgát.

A kínai piacról most már a globális piacokra is átterjedő ádáz árháború, a magas amerikai hitelköltségek, valamint a csoporthoz tartozó Daihatsu kisautógyártónál felmerült tesztbotrány dacára rekordnyereségről jelenthet szerdán a Toyota Motor.

Hong,Kong,,China,Sept,24,,2021,:, Toyota ,Prius,Hybrid hibridek
Világsikert hoztak a Toyotának a hibridek, közülük a legismertebb a Prius / Fotó: Shutterstock

 

Nagyon kapósak lettek a hibridek 

Az elektromos autók (EV) iránt világszerte lehűlő lelkesedés közepette a benzines autókénál magasabb árréssel értékesíthető Priusszal és szintén hibrid meghajtású és társaival nagyot szakító japán autógyártó ugyanis februárban 4900 milliárd jenre (31,87 milliárd dollár) emelte a március 31-én lezárt pénzügyi évére vonatkozó üzemi eredmény (EBIT) előrejelzését.

Ez persze óriási rekordot és 

mintegy 80 százalékos növekedést jelentene az előző évhez mérten. 

Az utolsó negyedévben egyébként a londoni tőzsdecsoport (LSEG) szerint 747 milliárd jenre rúghatott az EBIT.

Mint ismert, a Toyota a több mint negyedszázada piacra dobott Priusszal úttörő szerepet játszott a – villany- és belső égésű motorral is felszerelt – hibridek gyártásában és felfuttatásában. A kitartó munka eredményeként pedig a márciusban lezárt pénzügyi évben már 10,3 millió hibridet adtak el, azaz minden harmadik eladott gépkocsijuk – beleértve a Lexusokat is – ebbe a kategóriába esett.

Az akkus autóknál lemaradóban a Toyota

Eközben az akkumulátoros EV-k a Toyota globális eladásainak mindössze az 1 százalékát tették ki, azaz 116 500 járművet, ami – a konkurenciáról nem is beszélve – messze elmarad a korábban célul kitűzött 202 ezer autótól, és nem igazán tesz jót a kínai üzletnek sem.

Tekintettel arra, hogy a kínai vásárlók a szuper szoftverekkel ellátott autókat részesítik előnyben, amiben a Toyota nagyon lemaradt, nem biztos, hogy a következő három évben – amíg nem dobja piacra a következő generációs modelleket – nagyot guríthat Kínában

– mondta a Reutersnek Koji Endo, az SBI Securities részvényelemzési vezetője.

A japán autógyártó a megoldást a kínai technológiai óriás Tencenttel való együttműködésben látja, illetve a legutóbbi pekingi autókiállításon már két akkus EV-t is bemutatott.

Ádáz a küzdelem Kínában

A cég kínai eladásai amúgy éves bázison 1,6 százalékkal csökkentek a 2024-es naptári év első negyedévében, ami még mindig jobb, mint a Nissan és a Honda meredekebb visszaesése, de azt sem szabad elfelejteni, hogy a világ legnagyobb személyautó-piacán ezalatt 12,5 százalékkal nőttek az új értékesítések a helyi autóipari szövetség adatai szerint.

Az Egyesült Államokban viszont a bázisidőszaki volumennél 20 százalékkal több, vagyis összesen 565 ezer személygépkocsi kelt el a csoport kínálatából.

A Toyota részvényei az elmúlt egy évben jenben számolva 96 százalékkal, dollárban 71 százalékkal erősödtek, az osztalékot is belekalkulálva.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.