Rövid időn belül el kell adnia jelenlegi tulajdonosának a TikTok videómegosztó közösségi oldalt, mégpedig egy amerikai cégnek, különben betiltják az Egyesült Államokban. Eddig a Microsoft jelent meg, mint lehetséges vevő, azonban a Netflix is szóba kerülhet – írja a Magyar Nemzet.
Donald Trump amerikai elnök múlt héten bejelentette, hogy hanem adják el a kínai ByteDance által birtokolt TikTok videómegosztó közösségi oldalt, akkor 45 nap után betiltják az oldalt az Egyesült Államokban. Szóba került, hogy érdemes lenne kivárni az amerikai elnökválasztást, és ha nem Trump nyer, az új elnökkel kell újratárgyalni a kérdést. Joe Biden demokrata elnökjelölt azóta azonban megkérte kampánystábját, hogy töröljék telefonjaikról a TikTok alkalmazást, így nem valószínű, hogy Bidennel más lenne a helyzet.
Nem maradt más lehetőség, mint hogy eladják az alkalmazást, ám ezt ByteDance nem szívesen teszi meg, ugyanis egy növekvő vállalkozástól kellene ezzel megválnia, amely a Wall Street Journal szerint idén egy-,
jövőre már hatmilliárd dolláros bevételt hozhat.
A Magyar Nemzet azt írja, ennek alapján minden további nélkül érhetne százmilliárd dollárt is a cég, azonban miután az eladás kényszerű, egyelőre sokkal kisebb összegekről van szó. Eddig a Microsoft kezdett tárgyalásokat a céggel, mégpedig az amerikai, a kanadai, az ausztráliai és az új-zélandi üzemeltetés eladásáról, a CNBC szerint a Microsoft harmincmilliárd dollárig menne el a vételárban. Felmerült, hogy a Twitternek sem jönne rosszul a TikTok, most pedig szóba került az is, hogy az utóbbi évek egyik nagy sikercége,
a Netflix is beszállhatna a ringbe.
Az ezermilliárd dollár fölötti piaci értékű Microsoftnak nem jelentene problémát kifizetni ezt az összeget, a 220 milliárd értékű Netflixnek ez már lényegesen nagyobb falat.
A videószolgáltató ezzel viszont teljesen új terepre tévedne, a cég így integrált internetes vállalkozássá válhatna, de más szempontból is igen jól jönne a Netflixnek a TikTok. Az internetes filmes társaságok ugyanis nem egymás legnagyobb konkurensei, hanem
az ingyen megnézhető tartalmak szippanthatják el az előfizetőket.
Ezek pedig a videómegosztók, ahol a készítők önként töltik fel tartalmaikat, és köztük például a YouTube-on egész komolyak is vannak, sorozat formában, esetenként több tízmilliós nézőszámmal. Ha egy videómegosztót szerez a Netflix, saját maga nyújthatja ezt a szolgáltatást is, így lefedi a teljes piaci szegmenst.
A Magyar Nemzet azt is közli, hogy ellentmondás lehet az, hogy miközben a Netflix a globális terjeszkedésben érdekelt, a TikTok megszerzésével csak négy ország piacát szerezné meg, igaz, hogy ezek a legértékesebb piacok. Ugyanakkor megmarad az a lehetőség, hogy akár most, akár később megveszi a cég többi részét, és ez az eladónak is előnyös lehet megfelelő vételár esetén, hisz egy ilyesfajta, az egész világra szabott cég megosztása meglehetősen körülményes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.