BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ez most Magyarország legmenőbb szakmája, még fesztivált is rendeznek a fiataloknak

A legfrissebb trendeknek megfelelően a fiatalok kapnak főszerepet az idei Gourmet Fesztiválon, amelynek névadó támogatója az OTP Bank helyett az MBH Bank lett. A leghíresebb magyar séfek szerint egyre több fiatal tartja menőnek a szakmát, ám abba nem feltétlenül gondolnak bele, mennyi munkát kell beletenni ahhoz, hogy valaki sikereket érjen el.

A tavalyi „Örökség” után idén az „Új generáció” lesz a középpontban a június 2. és 4. között a Millenárison rendezendő Gourmet Fesztiválon, és ezzel együtt a megújulás és az innováció a technológiákban és az alapanyagokban. A szervezők az esemény sajtótájékoztatóján kiemelték, megjelentek a konyhákban azok a fiatalok, akik koruk ellenére magas színvonalon képviselik szakmájukat.

Egyre több fiatal rajong Rácz Jenőért és a szakmáért.
Fotó: Seregélyes Gábor

A fesztivál tematikája ilyen értelemben illeszkedik a legfrissebb trendekhez is: a világhírű séf, Gordon Ramsay többször beszélt arról, hogy a dagadt séfek kora lejárt, és mostanra egyre gyakrabban teszik hozzá a csúcsgasztronómia szakértői, hogy a fiatalabbak is nagyobb szerepet kaphatnak a legjobb éttermekben, mint korábban bármikor.

Magyarországon a különböző televíziós műsorok tettek ehhez hozzá nagyon sokat, a Világgazdaságnak adott interjúban az ország két legismertebb séfje, Rácz Jenő és Sárközi Ákos is megerősítette: manapság a fiatalok séfek akarnak lenni.

„Mi, séfek nem vagyunk a legizgalmasabb emberek a bolygón, a konyhában, négy fal között töltjük az életünket. Az én korosztályom és az idősebbek esetében a séf még szakmunkásnak számított, de a Konyhafőnöknek, illetve a többi főzős műsornak hála az emberek sokkal nyitottabbak lettek: ha egyszer megtehetik, eljönnek a fine dining étterembe, és megkóstolják a különleges fogásokat is. Manapság a fiatalok séfek akarnak lenni, mert azt látják, ez egy menő szakma. Régen nem így gondolták” – mondta Rácz Jenő. Hozzátette, ha egy séf jó munkát végez, szerepel a televízióban, elkezdik követni az emberek, és pénzt fizetnek azért, hogy megkóstolhassák a főztjét, az nem sokkal különbözik attól, mint amikor jegyet vásárolnak azért, hogy meghallgassák az énekest.

Sárközi Ákos rámutatott, amit most látnak az emberek – hogy milyen a séf élete –, mindenkinek tetszik, ám azt a huszonöt évet, amit ebbe belepakolt, már kevesen akarják figyelembe venni. Megerősítette, a fiatalok immár tényleg menőnek tartják a séfeket, a szakmát, sokat segített ebben a televízió mellett az internet és a különböző könyvek is.

Látnak benne perspektívát, hogy ez lehet szakmai életút, jó egzisztencia építhető fel. Csakhogy ezért dolgozni is kell: nincs hétvége, ünnepnap, barátok, barátnő, család, kizárólag a munka

– tette hozzá Sárközi Ákos.

De nem csak ők a főszereplők a magyar csúcsgasztronómiában: az ország első Michelin-csillagos éttermének vezetését az újranyitást követően az akkor 30 éves, rendkívül tehetséges Koppány Levente kapta meg, a Gourmet Fesztiválon pedig olyanok kerülnek előtérbe, mint Béres Anett, a Borkonyha és a Textúra cukrászséfje, Csillag Richárd, a kéthelyi Lokal47 séfje, Huszár Mátyás, a Vasüzlet séfje, Mizsei János, a MÁK séfje, és Tóth Pál, a szegedi Alabárdos étterem séfje.

A fesztivál egyébként névadó szponzort cserélt, de szektoron belül, az OTP Bankot legnagyobb kihívója, az MBH Bank váltotta. Az esemény bizonyos értelemben az ország legdrágább sétálójegyét kínálja, hiszen 7500 forintért – illetve elővételben 5900 forintért – csak beléphetnek az érdeklődők a Millenárisba néhány kupon társaságában, ám az ételekért külön-külön kell fizetni.

A kiállítók között ott lesz számos étterem az Audi-Dining Guide Év Étterme Gálán díjazottak közül, például a régióban egyedülálló reggelit bevezető esztergomi 42 Restaurant, a Costes csoport tagjai, az Arany Kaviár, Sárközi Ákos éttermei, a Borkonyha és a Textúra, a Gundel, az Onyx, kacsamellel készül a Rumour by Rácz Jenő, és szerepet kap Wang mester és a Yama is.
 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.