Globális ügyféligazgatóként folytatja a jövőben pályafutását a világ negyedik legnagyobb mobiltelefon-gyártójánál Wágner Tibor. A Sony Ericsson eddigi kelet-közép-európai igazgatója a váltást mindenképpen előrelépésnek tekinti. Mint mondja, az új stratégiai pozíció egyfajta topmenedzserképző állomás is. Innen szokták a cég legfelsőbb szintű vezetőit kiválasztani – magyarázza. Kérdésünkre, netán vannak-e ilyen ambíciói is, csak annyit jegyez meg, hogy noha Kelet-Európából ilyen váltásra még nem volt példa, esély lehet rá. Neki viszont a mostani helyén kell bizonyítani.
Új posztján más lesz a feladat, mások lesznek az általa vezetett emberek is. A munka fő profilja nem az értékesítés közvetlen irányítása lesz, mint eddig, hanem a kapcsolatok minél szorosabbra fűzése az általa képviselt nagy ügyféllel. „Meg kell teremteni a globális kereteket ahhoz, hogy a cég minél több terméket tőlünk vegyen. Ehhez az is kell, hogy folyamatosan egyeztessünk vele arról is, milyen új szolgáltatás bevezetésére készül, és ehhez hogyan illeszthetők a Sony Ericsson készülékei. Ennek nyomán a stratégiai vevőt bevonjuk a fejlesztésekbe is” – teszi hozzá.
Eddig 70 fő munkáját irányította, májustól 40 teljesítményéért felel, de az utóbbi már valódi globális csapat lesz, ez pedig nagyobb feladatot is jelenthet: az általuk képviselt sokszínű kultúra eredményes harmonizálását.
A pozíciót nem pályázat útján nyerte el, két éve vette be a karrierfejlesztési tervébe, hogy szeretne a régiós posztról előbbre lépni. A kérdésre, hogy a Sony Ericssonnál töltött hét esztendő után nem akart-e inkább céget váltani, a gyerekkorában még tanári karriert tervező menedzser így válaszol: „Egyelőre jobban izgatnak a vállalaton belüli, mint az azon kívüli kihívások, s ebben az is közrejátszik, hogy a cég indulása óta lehetek itt vezető pozícióban.” Saját magánvállalkozásban egyelőre nem gondolkodik, mert úgy látja, ma Magyarországon egyáltalán nem vállalkozóbarát a környezet.
A Sony Ericssonnál sikeres menedzsernek számít: a márka piaci részesedése az általa vezetett térségben jóval meghaladja a céges világátlagot. Most még jobb lehetőséget kaphat szakmai karrierje további építésére. Gyors reagálású menedzsernek tartja magát, erősségei közé sorolja még az integráló személyiségét, amelyet eddigi regionális pozíciójában volt is módja nap mint nap gyakorolni. Kiemeli ezenkívül a vállalat iránt érzett mély elkötelezettségét, úgy érzi, élete nagy lehetősége, hogy ennél a cégnél ilyen munkakörökben dolgozhat. Az elkötelezettség azzal is alátámasztható – fogalmaz –, hogy a Sony Ericsson eddig 51-49-re áll a magánélettel való időmegosztásban.
A Sony Ericsson Mobile Communicationt 2001 októberében hozta létre 50-50 százalékos tulajdonmegosztással a japán Sony és a svéd Ericsson, központja Londonban van.
A világ negyedik legnagyobb mobiltelefon-gyártója.
7500 főt foglalkoztat, tavalyi bevétele megközelítette a 13 milliárd eurót, nettó eredménye meghaladta az 1,1 milliárdot.
Wágner Tibor (44)
Májustól a Sony Ericsson londoni központjának egyik globális igazgatójaként folytatja karrierjét.
Feladata az Európában, Ázsiában és Ausztráliában mobilszolgáltatókat tulajdonló Hutchison Whampoával való együttműködés koordinálása.
A Sony Ericsson Mobile Communicationt 2001 októberében hozta létre 50-50 százalékos tulajdonmegosztással a japán Sony és a svéd Ericsson, központja Londonban van.
A világ negyedik legnagyobb mobiltelefon-gyártója.
7500 főt foglalkoztat, tavalyi bevétele megközelítette a 13 milliárd eurót, nettó eredménye meghaladta az 1,1 milliárdot.
Wágner Tibor (44)
Májustól a Sony Ericsson londoni központjának egyik globális igazgatójaként folytatja karrierjét.
Feladata az Európában, Ázsiában és Ausztráliában mobilszolgáltatókat tulajdonló Hutchison Whampoával való együttműködés koordinálása.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.