Villámgyors karriert tud maga mögött Starcz Ákos, a Bookline.hu nemrég kinevezett vezérigazgatója. A magának alapvetően banki-befektetői pályát álmodó friss diplomás már az első munkahelyén is szinte azonnal „főnök” lett, mert igen gyorsan olyan mezsgyéjén találta magát a szakmának, ahol a nagy öregek – sportnyelven szólva – nemigen tudtak labdába rúgni.
Az IE-New York Brokernél, majd az Inter-Európa Banknál is olyan határterületeken mozgott – az internetes befektetési üzletágban –, ahol nem voltak szaktekintélyek, akik megmondhatták volna, merre kell menni. „Így nyilvánvalóan könnyű volt érvényesülni. Ha a hitelezésben, vagy bármilyen más klasszikus banki üzletágban kezdtem volna, valószínűleg más lett volna a helyzet” – értékeli ezt az időszakot Starcz Ákos. Mivel „jöttek az eredmények”, a felettesek és a tulajdonosok elfogadták és elismerték, amit csinált.
A gyors sikerek és az embert próbáló feladatok időszakát jelentette az első néhány év. Két nagy fúziót kellett átélnie-levezényelnie, ezek révén váltott munkahelyet is, bár kis túlzással elmondható, közben szinte el sem hagyta az íróasztalát. Hiszen a brókercéget az Inter-Európa Bank integrálta magába, majd az IEB-t a CIB Bank. „Rendkívül konfliktusos szituációkat, nehéz emberi helyzeteket kellett szükségképpen megélni, de vezetőként, aktív irányítóként sokat lehetett tanulni” – fogalmaz Starcz Ákos, aki szerint ez a lelkileg is megterhelő időszak hozzájárult ahhoz, hogy tavaly nyáron iparágat váltott.
Az internetes banki-befektetői szakmától ugyan eltávolodott, amikor üzletfejlesztési igazgatóként csatlakozott a Közép Európai Média és Kiadó Zrt.-hez, ám azzal, hogy a Bookline.hu vezérigazgatói székébe ült, ismét kedvenc területe közelében lehet. Érdekes fintora a sorsnak, hogy 1996-ban – kezdeményezésére – az Inter-Európa Bank alapított egy díjat a hazai internetes kereskedelem élénkítésére, a legjobbak elismerésére. Az első alkalommal a Bookline lett a nyertes, s mit tesz a véletlen: éppen ő adta át azt a plakettet, amely most az irodáját díszíti.
Ám nem biztos, hogy a cég ma is megkaphatná az elismerést. A forgalom nagysága ugyan feltétlenül feljogosítaná egy újabb díjra, hiszen részesedése az internetes könyvkereskedelemben közelít az 50 százalékhoz, árbevétele az elmúlt üzleti évben 43 százalékkal bővült, ám az erőteljes piaci terjeszkedés áldozatokkal is jár: a Bookline évek óta veszteséges. „Most az lesz a mutatvány, hogy a megszerzett piaci részesedést tartva hogyan tudjuk profitábilissá tenni a céget” – összegzi feladatait az új vezérigazgató. Ebben tervei szerint fontos szerepet kap a költségtudatosságon alapuló hatékony működés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.