A Környezetvédelmi Ügynökséget arra utasította egyúttal, hogy vizsgálja meg: engedélyezhető lenne-e, hogy a szövetségi államok maguk szabják meg az autók maximális szén-dioxid-kibocsátását. Ez utóbbi lépés a Bush-kormányzat azon döntésének felülvizsgálatát jelenti, amellyel megtiltotta Kaliforniának, hogy saját hatáskörében szigorítson az emissziós határértékeken.
Kalifornia mellett több mint egy tucat állam szigoríthat környezetvédelmi előírásain, ha erre szövetségi engedélyt kap. Az amerikai autógyártók régóta lobbiznak az egységes kibocsátási standardok mellett. Érveik szerint az államról államra változó szabályok költségesebbé és bonyolultabbá tennék működésüket, ráadásul azok ellentmondásba is kerülhetnének más, szövetségi előírásokkal.
Obama ellenben azt hangsúlyozta, hogy a "zöldebb" járművek javítanák a túlélésért küzdő amerikai autóipar hosszú versenyképességét, és csökkentenék az ország függőségét a külföldi olajtól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.