BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kisker-befektetési környezet: Magyarország 30-ból a 27.

A kiskereskedelmi befektetési környezetet 30 feltörekvő piacon vizsgáló tanulmányban Magyarország a 27. helyre került. Az A.T. Kearney nemzetközi vezetési tanácsadó cég a nyolcadik alkalommal tette közzé Globális Kiskereskedelem Fejlődési Index (GRDI) listáját.

A közlemény adatai alapján a nagyobb, rugalmasan fejlődő országok vezetik a 2009-es GRDI listát, valószínűleg ők állnak majd a gazdasági fellendülés élére is.

Az index szerint a kiskereskedelmi befektetések szempontjából - öt éven belül negyedszerre - ismét India volt a legvonzóbb ország. A GRDI 2009-es első tíz országa között Oroszország, Kína, az Egyesült Arab Emirátusok, Szaúd-Arábia, Vietnam, Chile, Brazília, Szlovénia és Malajzia szerepel.

Az A.T. Kearney közleménye kiemelte: megtévesztő lehet, hogy Magyarország helyezése alapján nem vonzó célpont a globális kiskereskedők számára. Ennek oka azonban nem a piac fejletlensége, hanem az, hogy a nagy nemzetközi szereplők már nagy mértékben telítették a magyar piacot.

A nemzetközi tanácsadó vállalat rámutatott: Magyarország számára sem a demográfiai tényezők, sem a vásárlőerő fejlődése nem hoznak várhatóan pozitív változást, így a közeljövőben nem is várható az ország előrelépése a GRDI listán.

Magyarország előző évi adatai azért nem szerepeltek a felmérésben, mert habár 2008-ban is vizsgálta a tanácsadó cég a magyar kiskereskedelmi befektetői környezetet, akkor még nem került be az ország a 30 legvonzóbb kiskereskedelmi befektetési piac közé.

A GRDI, amelyet a tanácsadó vállalat 2001 óta tesz közzé, kiskereskedelmi terjeszkedés szempontjából rangsorolja a feltörekvő országokat 25 változó alapján, beleértve a gazdasági és politikai kockázatot, a kiskereskedelmi piac vonzerejét, a kereskedelmi telítettség szintjét és a különbséget a bruttó hazai termék és a kereskedelem növekedése között.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.