Iparági tapasztalatok szerint elegendő lenne hétköznap délelőttönként három helyett két órát biztosítani a 65 év felettieknek a bevásárlására, azt pedig érdemes lenne megfontolni, hogy a hét végi korlátozást feloldják. Ez a húsvéti időszakban már április 11-én, szombaton, a nagypénteki munkaszünet másnapján különösen fontos lehet. Erre a felvetésre Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára úgy reagált a Világgazdaságnak, hogy a kezdeti időszak tapasztalatai alapján az OKSZ is megfogalmazza a javaslatait, amelyeket majd mérlegelhet a jogalkotó. Vámos György szerint a piaci szereplők felkészültek, technikailag nem volt fennakadás a 9–12 órás idősáv biztosításában. Azt viszont sok vásárló jelezte, hogy szombaton problémát okoz a korlátozás, hiszen rendszerint éppen ekkor végeznék el a szokásos hét végi nagybevásárlást.
A jogszabályváltozás utáni első nap rögtön jelentős forgalmi visszaesést hozott – mondta a Világgazdaságnak Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Kifejtette, hogy az abban az idősávban megszokott átlagos szombati értékesítés 40 százaléka valósult meg 9 és 10 óra között, ez az arány 30 százalékra esett 10-től 11 óráig, 11 óra és dél között pedig már 10 százalék alatti volt, vagyis alig voltak vásárlók a boltokban.
Ezek a számok is azt támasztják alá, hogy az első két órában többé-kevésbé élnek a lehetőséggel az idősek, a harmadik órában viszont már csak elvétve. A nyitást követően van egy rövid, de intenzív időszak a 9 órás váltásig.
A karácsonyi szezont idéző vásárlói roham a veszélyhelyzet kihirdetését követő másfél hetet jellemezte, de múlt hétfő óta visszatért a normál mederbe a kereskedelem
– jelezte. Abban a kiemelt időszakban a megszokottnak a két-háromszorosa is lehetett a forgalom, az előző héttől azonban már „csak” 10-20 százalékos pluszárumennyiséget értékesítettek. Igaz, a kijárási korlátozás bejelentésének hírére a múlt pénteken újra jött egy nagyobb hullám, de az csak egy napig tartott.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.