A Hiventures idén harmadik alkalommal rendezte meg a női vállalkozók felkarolására indított programját, a StartupHER-t. A program missziója, hogy olyan női vállalkozói közösség alakuljon ki Magyarországon, amely lehetőséget ad aktív kapcsolatépítésre, naprakész tudásátadásra és -fejlesztésre, és amely ezáltal még több nőt ösztönöz saját vállalkozás alapítására.
A korábbi évekhez hasonlóan a jelentkező startupperek közül idén is szakmai mentorok választották ki a tíz legígéretesebb projektet.
A mentorok a bekerült csapatoknak személyes konzultációk során szakmai támogatást nyújtottak az ötletek kidolgozásában, valamint a tavaszi felkészülés részeként a csapatok egy kétnapos bootcampen is részt vettek, ahol vállalkozási szakértő segítette az elképzelések tökéletesítését.
A StartupHER, amely a jövő női vállalkozóinak és vezetőinek inspirálását tűzte ki célul, a június 16-án a megrendezett Demo Day-en zárult, amely keretében minden csapat prezentálta az ötletét.
A szakmai zsűri döntése alapján öt csapat, a mikrozöldek termesztésére és árusítására automatát fejlesztő Planet540, a meditációt és a mindfullnesst applikációval előtérbe helyező No Thingy – Life Happens, a LED-es design-térköveket fejlesztő MUKI PIX, a designerek és a művészek luxus termékeit értékesítő Chic, valamint az ingatlanbérbeadások során felmerülő kaució kezelésére applikációt fejlesztő Depofree-Rently nyerte el a StartupHER női vállalkozói program fődíját, a gyorsított bekerülési lehetőséget az inkubációs portfólióba.
Az üzleti élet jövője a sokszínűségen alapszik, amelynek fejlesztéséhez a női startupperek aktív jelenléte nélkülözhetetlen. Egy startup vállalkozás sikerét az egymástól eltérő, ám egymást kiegészítő tapasztalatok, kompetenciák és nézőpontok adják, amelyhez hozzájárul, ha egy csapatban több női vezető is megtalálható
– mondta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.
A női kezdő vállalkozók mellett szólnak az elmúlt évek kutatásai is: a Boston Consulting Group 2018-as tanulmánya szerint
a nők által alapított vállalkozások bevétele magasabb, mint a csak férfi alapítókból álló startupoké, ennek ellenére ötletük megvalósításához általában lényegesen kevesebb támogatást kapnak a befektetőktől.
Egy másik globális tanácsadó cég, a McKinsey tavalyi riportja azt állapította meg, hogy a nőket érő hátrány az érettebb vállalatoknál is megfigyelhető, mivel ezek több mint harmadánál nincsenek női vezetők.
Bíztató jeleket mutat azonban a Startup Heatmap Europe 2020-as felmérése,
amelyből kiderül, hogy az európai vállalkozók 15,5 százaléka nő, a kifejezetten rájuk fókuszáló meetup események száma 2018-ról 2019-re 60 százalékkal emelkedett,
valamint, hogy többségüket az európai nagyvárosok közül Stockholm, Bécs és Budapest vonzza. A kutatás szerint a nőkre fókuszáló események szervezésével és az őket támogató ökoszisztéma kialakításával sikeresen növelhető a női vállalkozók száma.
A StartupHER indulása óta az elmúlt 3 évben összesen közel 900 pályázat érkezett,
a korábbi nyertesek között olyan vállalkozások szerepelnek, mint a Truviva, akik a gyermekvállalási nehézségekkel küzdő nők számára készítettek átfogó megoldást, a Briefly csapata, akik a szabadúszókat és megrendelőket kötik össze egy innovatív platformon és a Happy Little Planet, a gyermekek szociális és környezettudatos nevelését elősegítő alkalmazássorozat is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.