A Tesco a kötelező akciók kivezetése után is folyamatosan csökkenti egyes termékei árát, hogy segítse a magyar családokat a kiszámítható és takarékos bevásárlásban – közölte az üzletlánc. Az áruház az eddigiekhez képest újabb több mint 900, gyakran keresett márkatermék árát garantáltan tartósan alacsonyan tartja, valamint 600-nál is több olyan termék alapárába befektetett, amelyről a vásárlók az áruk miatt eddig lemondani kényszerültek.
A magyar Tesco ezzel együtt több ezer fogyasztási cikkeket kínál tartósan olcsón, biztosítva a háztartási kiadások csökkentését, egyúttal a belső fogyasztást is ösztönzi – olvasható a közleményben.
A Tesco leszögezte, hogy a kötelező akciók megszüntetése után is alacsony árakkal támogatja a családi kiadások visszaszorítását több ezer élelmiszer és nem élelmiszer jellegű termék esetében.
Mindent megteszünk annak érdekében, hogy előre tervezhető, olcsó bevásárlási lehetőségeket kínáljunk vásárlóinknak, akik egy helyen és megfizethető áron beszerezhetik azokat az árucikkeket, amelyek a legfontosabbak számukra. Nem szeretnénk, hogy vásárlóinknak az árak miatt kelljen kompromisszumot kötni, ezért folyamatosan bővítjük Árgarancia programunk termékkörét, valamint újabb és újabb termékcsoportokra indítunk tartós árcsökkentést
– mondta Hevesi Nóra, a Tesco-Global Zrt. kommunikációs vezetője.
A Tesco szeptember 12-től kezdődően újabb több mint 900 árucikket von be az Árgarancia programba, a leggyakrabban keresett márkatermékkel bővítve az eddig túlnyomórészt saját márkás termékekből álló akciós árú választékát. Olyan nagy márkák kaphatók alacsony áron, mint a Milka, a Haribo, a Nivea, a Törley, a Heineken, a Coca-Cola, a Pick, a Herz, a Chio vagy az Ariel. Emellett a magyarok számára a legfontosabb fehérjeforrások, a friss, pultos csirke- és sertéshús is garantáltan olcsón kapható. Az áruház ezzel összesen már közel 1700 termék esetében vállalja, hogy ha valaki ennél megfelelőbb áron vásárol, akkor visszafizeti a különbözetet.
Mindezen felül a Tesco további több mint 600 állateledel és tartós élelmiszer árát csökkentette tartósan szeptember 12-től a korábbi, a háztartási és szépségápolási termékekre vonatkozó árcsökkentő akció kedvező fogadtatását látva.
Emlékezetes, a héten közölte az Európai Unió Bírósága, hogy a SPAR beadványa nyomán úgy ítélték meg: az uniós joggal ellentétes az a magyar rendelkezés, amely arra kötelezte a kiskereskedőket, hogy bizonyos mezőgazdasági termékeket meghatározott áron és előre meghatározott mennyiségben árusítsanak. A kormány a döntés után egyértelművé tette, hogy az irreleváns, hiszen már rég nincs is hatályban a vonatkozó jogszabály, amely a legdurvább inflációs időszakban segített alacsonyabban tartani az alapélelmiszerek árát.
A csütörtöki kormányinfón Gulyás Gergely is kitért a fejleményre. „Nem lepődtünk meg, ha Brüsszelen és a SPAR-on múlott volna, árcsökkentő akciózás nem lett volna Magyarországon” – mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Később jelezte, hogy az Európai Bíróság ítélete kötelező a tagállamokra nézve, vagyis a SPAR-nak nem kell megfizetnie a rá kiszabott bírságokat az árstop szabályainak be nem tartása miatt.
Így reagált a SPAR a bírósági döntésre: „Örülünk a Szegedi Törvényszék által az Európai Unió Bíróságánál kezdeményezett eljárás végeredményének, mely kimondta, hogy a hatósági árazással érintett termékek meghatározott áron és egy előre meghatározott mennyiségben történő árusításának kötelezettségét előíró rendelkezés nem egyeztethető össze az európai uniós joggal. A SPAR Magyarország mindenkori célja, hogy polcain a vásárlók megtalálják a szükséges termékeket a számukra megfelelő mennyiségben. Ez a hatósági árazás időszakában sem volt másképpen: a vásárlók mindig hozzá tudtak jutni az árstopos termékekhez. Bízunk abban, hogy a magyar bíróságok a folyamatban lévő több száz eljárásunkat az Európai Bíróság jogértelmezésének megfelelően fogják lezárni.”
Nagy Márton kritizálta az uniós bíróság ítéletét. A nemzetgazdasági miniszter szerint a SPAR a magyar kormány ellen vívott harcával csak saját kudarcát leplezi.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.