Lehet, hogy mégsem az eddig favorizált osztrák–kanadai beszállító cég, a Magna, hanem egy kínai autógyártó (BAIC) többségi tulajdonába kerül a német Opel. Az utóbbi ugyanis kereken 660 millió eurót kínál az amerikai General Motors (GM) németországi leányvállalatáért, miközben a Magnáénál jóval kevesebb – 4,5 helyett 2,6 milliárd euró – állami garanciát kér Berlintől, s kevesebb alkalmazottól válna meg. Bár a GM korábban szándéknyilatkozatot írt alá a Magnával, a The Wall Street Journal a vállalatokhoz közeli forrásból úgy tudja, az amerikai konszern nyitott a kínai társasággal való megegyezésre.
Sajtóértesülések szerint a GM 2015-re már évi félmillió Opelt értékesítene Kínában. A BAIC 400 kereskedésből álló hálózatot építene ki az országban, és mintegy 485 ezer Merivát, Corsát, Zafirát, Antarát és régi típusú Vectrát adnának el évente. A kínai vállalat elképzelése szerint 2010 és 2011 között 60 ezer járművet szállítanának az európai gyártóegységekből, s 2012-ig 2,25 milliárd dolláros beruházással saját gyártókapacitást építenének ki Kínában. A BAIC közel 7600 európai Opel-alkalmazottól válna meg. A Magna terveiben 10 ezer állás megszüntetése szerepel. Az Opel jelenleg összesen mintegy 50 ezer főt foglalkoztat a kontinensen.
Kérdés mindazonáltal, hogy a General Motors ázsiai terveit mennyire veszélyezteti a BAIC, amely a Financial Times szerint az Opel megvétele esetén kétmilliárd dolláros beruházással új gyárat építene Kínában. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.