BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Netkarácsony: Európa előz

Európában az év utolsó három hónapjában nagyobb lehet az internetes áruházak összesített forgalma, mint Észak-Amerikában - áll a GartnerG2 piackutató előrejelzésében. A karácsonyi bevásárlásból az idén várhatóan 38,2 milliárd dollár értékben részesedik a világháló, ami éves szinten 48,4 százalékos emelkedést jelez. Először fordulhat elő az, hogy a földrészek rangsorát nem Észak-Amerika vezeti, mivel Európa-szerte összesen 15,77 milliárd dolláros forgalmat jósol a piackutató, ami kismértékben meghaladja a tengerentúli kereskedőknél várható 15,66 milliárdos összeget.

A GartnerG2 szakértői szerint Európa előretörése azzal magyarázható, hogy a kontinens webáruházai egyre hatékonyabban kombinálják az internetes jelenlétet és a házhoz szállítást. Az európai vásárlókat a kereskedők számos értékesítési csatornán keresztül érik el. Egyre inkább jellemző azonban, hogy a nyomtatott árukatalógusok böngészése után a rendelést a világhálón keresztül adják le. A piackutató szerint ez leginkább a ruházati cikkek és a játékok esetében igaz.

Amerikában időközben 77 millióra emelkedett azoknak a felnőtt lakosoknak a száma, akik évente legalább egyszer valamilyen terméket az interneten keresztül vásárolnak meg. A világhálót rendszeresen használók aránya a lakosságon belül már olyan magas, hogy a potenciális vásárlók tömegének növekedése lelassult.

Az idén már nem az számít a legfontosabb kérdésnek, hogy hány amerikai vásárol karácsonyi ajándékot a neten, hanem az, hogy egy főre hány dollár költés jut. Ázsia és a csendes-óceáni régió jelentős forgalomnövekedés elé néz. Ott az internetezők száma rendkívül gyorsan növekszik. Kínában és Indiában az új netezők többsége már a 15-25 éves korosztályból kerül ki.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.