BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Boom előtt az MMS

A mobiltelefon-használók többsége már kíváncsi a képüzenetküldő (MMS) szolgáltatásra, amely jó úton halad a rövid szöveges üzenetek (SMS) sikerének megismétlése felé - állapítja meg az a felmérés, amit a Nokia megbízásából a HPI Research Group készített tavasszal. A kutatás a Nagy-Britanniában, Japánban, az Egyesült Államokban, Németországban, Szingapúrban és Finnországban már beindított vagy tervezett multimédiás üzenetküldési szolgáltatáson alapuló mobilszolgáltatások elfogadottságát vizsgálta.

A nagy-britanniai válaszadók háromnegyede izgalmasnak találja az MMS-t. A szigetországi és a felmérésben szereplő további országokban élő válaszadók várakozásának tükörképét nyújtja a multimédia-használat Japánban megfigyelhető konkrét tendenciáinak, ahol ezen szolgáltatások a nagy-britanniaiaknál és a másik négy országénál jóval fejlettebbek.

A kutatás legfontosabb eredményét az a felismerés jelenti, hogy a letölthető, kép alapú szolgáltatásokban rejlő lehetőségek túlszárnyalják az előzetes várakozásokat. A szigetországi válaszadók nagy érdeklődést mutattak az olyan letölthető szolgáltatások iránt, mint az utazási információk, hírek, játékok és kijelzővédők. A felmérés szerint ezen MMS alapú szolgáltatások elhódíthatják a hagyományos médiától, így a televíziótól, az internettől és egyéb információforrásoktól az egyes speciális szolgáltatásokra, például friss hírekre, utazási információkra, időjárás-jelentésre szánt médiaköltést.

A japán multimédia-használati szokások jól illusztrálják, hogy a fényképezőgéppel ellátott MMS-telefonok elterjedése milyen sarkalatos szerepet játszik az MMS tömegessé válásában. A megkérdezettek között a fényképezőgépes telefonok tulajdonosainak 90 százaléka küld multimédiás üzenetet más telefonokra, és csupán 68 százalékuk e-mail címre. Az MMS-t küldők fontosnak tartják, hogy a címzett azonnal meg tudja nézni a képet, és így rögtön megoszthatják egymással az élményeket.

A felmérés kiemeli, hogy a japán válaszadók általában a maiaknál gazdagabb szolgáltatástípusokat szeretnének látni. Az ott elvégzett kutatás azt is igazolta, hogy a multimédia használata nem helyettesíti a többi mobilszolgáltatást. Sőt, a japán megkérdezettek a jelenlegi multimédiás telefonjuk megvásárlása óta még többet használták a hagyományos mobilszolgáltatásokat, és az általuk küldött multimédiás üzenetekre érkező szöveges vagy multimédiás válaszra is számítanak. Mindez arra enged következtetni, hogy a sikeres SMS-modellre építő és az arra támaszkodva terjeszkedő MMS ösztönzi a szolgáltatói bevételek növekedését. A távol-keleti példa azt sugallja, hogy az MMS tömeges elterjedése maga után vonja majd a sokkal gazdagabb tartalomszolgáltatások iránti igényt, így a harmadik generációs (3G) kínálat folyamatos fejlődése felé vezet.

A felmérés különös figyelmet szentel a mobiladat-szolgáltatások használatának, a - többek között az SMS-sel és MMS-sel kapcsolatos - felhasználói véleményeknek, valamint az olyan, az SMS- és az MMS-szolgáltatások terén tapasztalható tendenciáknak, amelyek során a szolgáltatók tartalmat juttatnak el a felhasználóhoz, vagy két felhasználó egymással kommunikál. A kutatás során fókuszcsoportokat és 16-45 éves, MMS-készülékkel még nem rendelkező, hagyományos mobiltelefont használó fogyasztókból felépülő, nagyobb csoportokat is vizsgáltak. Japánban a kutatás során azonos életkorú mobilmultimédia-felhasználókat is megkérdeztek annak kiderítésére, hogy hogyan változtatja meg a multimédiás telefonok megjelenése a mobilkommunikációs viselkedést. Az összes, különböző nemzetiségű válaszadónál kíváncsiak voltak arra, hogy a hagyományos médiumokkal összehasonlítva hogyan vélekednek az MMS-ről és az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokról, például a fotóküldésről, video-, audiofelvételekről és a mobilinternetről.

-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.