Az üzletemberek 80 százaléka értékesebb üzleti kommunikációs csatornának tartja az e-mailt, mint a telefont - vonta le a következtetést a Meta Group egy nemrég végzett felmérése alapján. A megkérdezett menedzserek válaszaiból az is kiderült, hogy 74 százalékuk nagyobb nehézségnek tartja, ha e-mailezési lehetőség nélkül marad, mint ha nem tudja használni a telefonját. Az elektronikus levelezés üzleti fontosságát indokolva az üzletemberek kiemelték, hogy az e-mail elsősorban azért előnyösebb, mert egyszerre több partnerrel folytatott kommunikációra képes, az üzenetek tartalma gyorsabban vihető át, mint a telefonon, és az sem mellékes, hogy a levélváltásnak mindenképpen nyoma marad.
A felmérés eredményei nagyon fontos vízválasztót mutatnak a kommunikáció fejlődésében - vélik a Meta Group elemzői. A szakemberek már korábban is gyanították, hogy az üzleti kapcsolattartásban az e-mail fontossága megelőzte a telefonét, de az ezt alátámasztó válaszok aránya meglepően magasnak bizonyult. Ezzel igazolttá vált, hogy a földrajzi megosztottságban és állandóan változó környezetben dolgozó üzletemberek számára az e-mail az első számú kapcsolattartási eszköz.
A piackutató szerint azonban most arra van szükség, hogy a telefonnál megszokott megbízhatóság és rendelkezésre állás az e-meileknél is biztosított legyen. A menedzserek válaszaiból kiderült, hogy sokuk naponta 200-nál is több üzleti e-mailt kap, és több órát tölt postafiókjának rendezésével. A szoftverszállítóknak ezért még sok fejlesztést kell végezniük, hogy az e-mailek kezelésének hatékonyságát növeljék. A rendszerek emellett továbbra is érzékenyek a tömegesen érkező kéretlen levelekre, a használhatatlan tartalmak állandó és folyamatos egymás közötti köröztetésére, és sokszor védtelenek az e-mailen érkező vírusokkal vagy óriási forgalmat gerjesztő és a rendszereket leállító támadásokkal szemben.
Ellentétes a megítélése az e-mailek tárolásának is. A menedzserek előnyösnek tartják az elektronikus levelek elraktározását, hiszen így mindennek nyoma marad. A cégek vezetése ugyanakkor pont az ellenkező magatartást várja el, a nagy mennyiségben, egyazon helyen tárolt üzleti információkat ugyanis veszélyesnek tartja. Gyakran előfordul, hogy az üzletemberek a vezetési utasításokkal teljesen ellentétes módon gyűjtik és rendszerezik írott formában lévő kommunikációjukat.
A válaszadóknak az a része, mely a telefont tartja fontosabbnak, elsősorban a beszélgetések személyesebb természetét emelte ki indoklásában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.