BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

E-mail: ma már fontosabb a telefonnál

Az üzletemberek 80 százaléka értékesebb üzleti kommunikációs csatornának tartja az e-mailt, mint a telefont - vonta le a következtetést a Meta Group egy nemrég végzett felmérése alapján. A megkérdezett menedzserek válaszaiból az is kiderült, hogy 74 százalékuk nagyobb nehézségnek tartja, ha e-mailezési lehetőség nélkül marad, mint ha nem tudja használni a telefonját. Az elektronikus levelezés üzleti fontosságát indokolva az üzletemberek kiemelték, hogy az e-mail elsősorban azért előnyösebb, mert egyszerre több partnerrel folytatott kommunikációra képes, az üzenetek tartalma gyorsabban vihető át, mint a telefonon, és az sem mellékes, hogy a levélváltásnak mindenképpen nyoma marad.

A felmérés eredményei nagyon fontos vízválasztót mutatnak a kommunikáció fejlődésében - vélik a Meta Group elemzői. A szakemberek már korábban is gyanították, hogy az üzleti kapcsolattartásban az e-mail fontossága megelőzte a telefonét, de az ezt alátámasztó válaszok aránya meglepően magasnak bizonyult. Ezzel igazolttá vált, hogy a földrajzi megosztottságban és állandóan változó környezetben dolgozó üzletemberek számára az e-mail az első számú kapcsolattartási eszköz.

A piackutató szerint azonban most arra van szükség, hogy a telefonnál megszokott megbízhatóság és rendelkezésre állás az e-meileknél is biztosított legyen. A menedzserek válaszaiból kiderült, hogy sokuk naponta 200-nál is több üzleti e-mailt kap, és több órát tölt postafiókjának rendezésével. A szoftverszállítóknak ezért még sok fejlesztést kell végezniük, hogy az e-mailek kezelésének hatékonyságát növeljék. A rendszerek emellett továbbra is érzékenyek a tömegesen érkező kéretlen levelekre, a használhatatlan tartalmak állandó és folyamatos egymás közötti köröztetésére, és sokszor védtelenek az e-mailen érkező vírusokkal vagy óriási forgalmat gerjesztő és a rendszereket leállító támadásokkal szemben.

Ellentétes a megítélése az e-mailek tárolásának is. A menedzserek előnyösnek tartják az elektronikus levelek elraktározását, hiszen így mindennek nyoma marad. A cégek vezetése ugyanakkor pont az ellenkező magatartást várja el, a nagy mennyiségben, egyazon helyen tárolt üzleti információkat ugyanis veszélyesnek tartja. Gyakran előfordul, hogy az üzletemberek a vezetési utasításokkal teljesen ellentétes módon gyűjtik és rendszerezik írott formában lévő kommunikációjukat.

A válaszadóknak az a része, mely a telefont tartja fontosabbnak, elsősorban a beszélgetések személyesebb természetét emelte ki indoklásában.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.