BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Recesszió ellen

Recesszió idején a kis- és középvállalatok (kkv-k) különösen kedvezőtlen helyzetben vannak, mert méretükből adódóan a dekonjunktúra átvészeléséhez szükséges pénzügyi eszközök korlátozottabban állnak rendelkezésre. E hátrány egy része egyszerű és alacsony költségekkel bevezethető vállalatirányítási és ügyfélkezelési informatikai megoldásokkal kiküszöbölhető - hangzott el a közelmúltban egy a kis- és középvállalatoknak szóló konferencián egy hazai szoftverfejlesztő cég vezetőjének előadásában.

A hazai középvállalatok közel háromnegyedének, a nagy társaságok felének nincs vállalatirányítási rendszere - állapítja meg a Bell Research piackutató cég. A kis- és középvállalatok többsége igen keveset költ informatikai fejlesztésekre, holott a döntéseket támogató rendszerek bevezetése ezeknél nyújthatja a leghatékonyabb megtérülést, sőt sok esetben az életben maradást. Az ilyen jellegű fejlesztések elmaradásának oka nemcsak a forrás, hanem a megfelelő információ hiánya is - vélte előadásában Bódog Norbert, a Revolution Software Kft. ügyvezető igazgatója.

A vállalati erőforrások tervezését segítő vállalatirányítási rendszerek (ERP) és az ügyfélkapcsolat-kezelést (CRM) támogató szoftverek segíthetnek abban, hogy a vállalatok válságkezelés-szinten azonnal be is tudjanak avatkozni a vállalkozás életébe.

Számos kis- és középvállalat irányítása "érzésből" folyik, ami konjunktúra idején eredményekkel igazolható is. Ez azonban csak addig tart, amíg a piaci trend fordultával le nem szűkül az a sáv, amelyen belül "büntetlenül" lehet tévedni. Recessziós környezetben minden egyes vevő megtartása létkérdés, az új vevők megszerzése nem lehet véletlenszerű folyamat, a vállalat reál- és pénzügyi folyamatainak tervezése és előrejelzése pedig a fennmaradás záloga lehet - húzta alá Bódog Norbert.

A vállalati szervezeten belül a számos különálló szervezeti egység működése során olyan információk keletkeznek, amelyek elemzése szükségszerű a többi terület hatékony működéséhez. Ez az, amit a szervezet egészéről általános információkkal rendelkező vezető ráérző képességével és tapasztalatával kiegészítve bizonyos határokon belül el tud végezni "fejben", de nem tud elvégezni olyan helyzetben és környezetben, ahol az apró részletek is fontosak, és egy-két százalékos eltérés, egy-két napos késés, vagy egy-két vevő elvesztése visszafordíthatatlan folyamatokat indíthat el.

Az ERP-rendszer elsősorban összefüggéseket tár fel, amelyek nemcsak a jelen és a közelmúlt főbb adataira, hanem az összes részadatra támaszkodnak. Bármilyen folyamat komolyabb kiértékeléséhez legalább egy-két év folyamatos adatrögzítésére van szükség. Az ERP használata során fény derülhet arra, hogy kik "ülnek" a cég pénzén, azazhogy milyen határidővel fizetnek a vevők, milyen határidővel fizet a vállalat, és hogy ki finanszírozza a kettő közti különbséget. Jól tervezhetővé válik a cash-flow, a munkaerő hatékony felhasználása, a szezonális tevékenységek időzítése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.