A visegrádi négyek országai - Cseh-, Lengyel-, Magyarország és Szlovákia - marketing-együttműködése az elmúlt hónapokban már konkrét eredményeket is hozott, hiszen közösen jelentek meg több tengerentúli kiállításon, vásáron, közös promóciós kiadványok, filmek készültek, van példa együttes internetes megjelenésre, road show-k, tanulmányutak szervezésére is - foglalta össze az eddigi munkát Pál Béla, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) turizmusért felelős politikai államtitkára.
Az idén eddig szeptemberben a chicagói IT&ME kiállításon, októberben a jokohamai és a Rio de Janeiró-i nemzetközi vásáron vett részt közösen a négy ország, s novemberben újabb együttes megjelenés lesz Kína Kunming tartományának turisztikai rendezvényén. Elkészült a négy országot megjelenítő logó és szlogen is. Ez utóbbi a "European Quartet One Melody". A promóciós eszközök közül egy turisztikai, egy statisztikai kiadvány, egy film készült, illetve megszületett a négy ország weboldala is, a www.european-quartet.com is.
Az EU-csatlakozás előtt álló négy ország a történelmi városokat, a világörökség helyszíneit, a gyógyfürdőket, valamint a zsidó kulturális emlékeket népszerűsíti közösen az amerikai, a brazil, a japán és a kínai piacon. Emellett - mivel az EU kiemelten kezeli a határ menti együttműködéseket - a szomszédos országok keresik annak lehetőségét, hogy ezt az adottságot hogyan tudják a leghatékonyabban kihasználni. Ám az bizonyos, hogy például a kerékpárút-hálózat közös fejlesztése lesz az együttműködés egyik fontos eleme. E cél egyébként szerepel a nemzeti fejlesztési terv céljai között is - mondta Pál Béla. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.