A Magyar Turizmus Rt. brüsszeli képviselete 2002 februárjában kezdte meg működését. Feladata egyrészt az, hogy növelje a Belgiumból történő egyéni és szervezett beutaztatást, részben pedig, hogy lobbizzon annak érdekében, hogy minél több EU-konferencia, kongresszus, fesztivál színhelye legyen Magyarország. Mint Urbányi Péter képviselet-vezető elmondta, munkájuk fontosságát mutatja, hogy közel 25 ezer eurokrata él és dolgozik a városban, 180 diplomáciai képviselet működik ott, csaknem 2 ezer multinacionális nagyvállalatnak van brüsszeli irodája, s mintegy 4 ezer NATO-funkcionárius található a belga fővárosban. Éppen ezért kidolgoztak egy az EU-intézményekben folytatott megjelenési stratégiát, amelynek lényege, hogy 2004-ben, illetve az azt megelőző időszakban a csatlakozó országok - EU10 - közösségében gondolkodnak. Az a törekvés, hogy a tíz ország közösen jelenjen meg és mutatkozzon be, aminek Brüsszelben különösen nagy jelentősége van. A csatlakozást követően már csak a visegrádi országok keretén belül kívánnak megjelenni, hiszen a tíz állam turisztikai kínálata, és így érdekei is igen eltérőek. A képviselet több rendezvényt is szervez, illetve részt vesz ilyeneken standdal, prezentációval, borkóstolóval. A legutóbbi hónapokban például megjelent Magyarország is Brüsszelben a Welcome Festival elnevezésű rendezvényen, ahol egyébként minden csatlakozó ország jelen volt. Ezt követte novemberben a Rally Européen nevű esemény, amelyen 15 ezren vettek részt. Mint Urbányi Péter mondta, saját szervezésű esemény volt az idén szeptemberben az Európai Parlament éttermében a magyar nap, ahol magyar menüsorral, turisztikai standdal voltunk jelen. Ezt megelőzően jó bemutatkozási lehetőség volt az EU10-ek workshopja Brüsszelben, az EU-negyedben. Ezen nemcsak a képviselet, de számos magyar vállalkozás is bemutatkozhatott. Jövőre az érintett országok tervei szerint ezt a rendezvényt a csatlakozás előtt pár nappal, április végén tartják meg. Brüsszel hatalmas piacot jelent az úgynevezett MICE - Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions - turizmusnak, így minden évben részt vesz a magyar képviselet, illetve megjelennek magyar cégek az European Meet and Industry Fair (EMIF) szakkiállításon is. A marketingmunka kezdi meghozni első gyümölcseit, egyre több EU-rendezvény színhelye Budapest, remélhetőleg a jövőben ezáltal is ismertebb és elismertebb tagállama lesz az Európai Uniónak Magyarország.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.