BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországot népszerűsítik az EU-ban

A Magyar Turizmus Rt. brüsszeli képviselete 2002 februárjában kezdte meg működését. Feladata egyrészt az, hogy növelje a Belgiumból történő egyéni és szervezett beutaztatást, részben pedig, hogy lobbizzon annak érdekében, hogy minél több EU-konferencia, kongresszus, fesztivál színhelye legyen Magyarország. Mint Urbányi Péter képviselet-vezető elmondta, munkájuk fontosságát mutatja, hogy közel 25 ezer eurokrata él és dolgozik a városban, 180 diplomáciai képviselet működik ott, csaknem 2 ezer multinacionális nagyvállalatnak van brüsszeli irodája, s mintegy 4 ezer NATO-funkcionárius található a belga fővárosban. Éppen ezért kidolgoztak egy az EU-intézményekben folytatott megjelenési stratégiát, amelynek lényege, hogy 2004-ben, illetve az azt megelőző időszakban a csatlakozó országok - EU10 - közösségében gondolkodnak. Az a törekvés, hogy a tíz ország közösen jelenjen meg és mutatkozzon be, aminek Brüsszelben különösen nagy jelentősége van. A csatlakozást követően már csak a visegrádi országok keretén belül kívánnak megjelenni, hiszen a tíz állam turisztikai kínálata, és így érdekei is igen eltérőek. A képviselet több rendezvényt is szervez, illetve részt vesz ilyeneken standdal, prezentációval, borkóstolóval. A legutóbbi hónapokban például megjelent Magyarország is Brüsszelben a Welcome Festival elnevezésű rendezvényen, ahol egyébként minden csatlakozó ország jelen volt. Ezt követte novemberben a Rally Européen nevű esemény, amelyen 15 ezren vettek részt. Mint Urbányi Péter mondta, saját szervezésű esemény volt az idén szeptemberben az Európai Parlament éttermében a magyar nap, ahol magyar menüsorral, turisztikai standdal voltunk jelen. Ezt megelőzően jó bemutatkozási lehetőség volt az EU10-ek workshopja Brüsszelben, az EU-negyedben. Ezen nemcsak a képviselet, de számos magyar vállalkozás is bemutatkozhatott. Jövőre az érintett országok tervei szerint ezt a rendezvényt a csatlakozás előtt pár nappal, április végén tartják meg. Brüsszel hatalmas piacot jelent az úgynevezett MICE - Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions - turizmusnak, így minden évben részt vesz a magyar képviselet, illetve megjelennek magyar cégek az European Meet and Industry Fair (EMIF) szakkiállításon is. A marketingmunka kezdi meghozni első gyümölcseit, egyre több EU-rendezvény színhelye Budapest, remélhetőleg a jövőben ezáltal is ismertebb és elismertebb tagállama lesz az Európai Uniónak Magyarország.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.