BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fókuszban az üzleti kommunikáció

A készülékgyártóknak fel kell készülniük arra, hogy jelentősen megváltoznak a kommunikációs szokások. Az üzleti kommunikációnak is szerves részévé válik a mobil. Hamarosan eljön az idő, amikor a minimális követelmény a GPRS- (csomagkapcsolt adatátviteli) képesség lesz, és már ma is érzékelhető az egyre növekvő igény a kamerával felszereltekre - mondja Imfred de Jong, a Nokia Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.



Ma már négy fontos terület is van, ahol az emberek folyamatos kommunikációra törekednek - mondja Imfred de Jong, a Nokia Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. - Az egyik természetesen a magán-, a másik az üzleti élethez kapcsolódó beszélgetés, aztán jöhet az elektronikus fotócsere, ahol a családtagokkal, barátokkal ily módon is meg akarjuk osztani az élményeinket, de a hírekhez is egyre inkább elektronikus úton szeretnénk hozzáférni. A Nokiánál mi úgy gondoljuk, hogy mindezekhez a legmegfelelőbb eszköz a jövőben egyre inkább a mobiltelefon lesz - teszi hozzá Imfred de Jong. A múlt év végén 1,2 milliárd mobilfelhasználó volt a világon, ez a szám 2008-ra elérheti a 2 milliárdot is. Különösen gyorsan növekvő piac Kína, Oroszország, India, de ugyanez mondható ma már el Romániáról is, amely piacért ugyancsak a magyarországi leányvállalat a felelős. Még a hangkommunikációban is komoly lehetőségek vannak, miközben szép lassan beindul a mobiltelefonos multimédia, illetve az üzleti kommunikációban a vezetékesről a mobilra való áttérés. Nem vitatja ugyan, hogy a felhasználók 90 százaléka ma még inkább beszélgetésre használja a készülékét, de az előre jelzések - emeli ki - azt mutatják, hogy a következő 12-14 hónapban a fejlettebb mobilalkalmazások felgyorsulását fogjuk tapasztalni. Az idén már mintegy 100 millió multimédiás készülék eladásával számolnak a mobilgyártók. Sietve hozzáteszi, hogy a mostani GSM-hálózatokat is szívesen használják majd ilyen célokra az emberek, amihez a legtöbb országban maguk a szolgáltatók is partnerek, dinamikusan alkalmazva az újabb és újabb bővítési lehetőségeket. A harmadik generációs rendszerek (3G) elterjedésével az elérhető szolgáltatások száma és azok színvonala tovább nő.

Nem ért egyet ugyanakkor azokkal a vélekedésekkel, hogy a mobilrendszereken most elérhető korlátozott adatátviteli sebesség egyelőre nem nagyon ösztönzi a szélessávú telefonhálózatokban gyors adatátvitelhez szokott felhasználókat a mobilra való áttérésre. Szerinte a fő kérdés nem a sebesség, hanem hogy egy adott rendszer milyen igények kielégítésére alkalmas, és azáltal milyen felhasználási lehetőségekhez juthat hozzá az ügyfél. Mert - mint mondja - a nagyobb sebességű

3G-s hálózatok sikere is a megfelelő szolgáltatásokon múlik. Emlékeztet például a "korlátozott mobilos hálózati hozzáférést jelentő" WAP-technológiára, amely mindaddig nem tudott tért hódítani, amíg nem volt hozzá megfelelő minőségű szolgáltatás. A mobiloperátorok ügyfélszám-növelési lehetőségeiben egyre nagyobb szerepet játszanak az új szolgáltatások.

A készülékgyártóknak is fel kell készülniük arra, hogy alig néhány év alatt jelentősen megváltoznak a kommunikációs szokások. Két évvel ezelőtt a szolgáltatók a már említett okokból nem nagyon akartak a Nokiától WAP-os készüléket venni, mondván, arra senki sem vevő Magyarországon, a mobilban akkor mindenkit csak a hang meg az SMS érdekelt. Most egyszerű készüléket szinte nem lehet eladni. Hamarosan eljön az idő, amikor a minimális követelmény a GPRS- (csomagkapcsolt adatátvitel) képesség lesz, és már ma is érzékelhető az egyre növekvő igény a kamerával felszerelt készülékekre.

Az éleződő versenyre szervezetileg is fel kell készülni - mondja az ügyvezető igazgató. Ennek megfelelően az anyavállalati döntés alapján az idei évtől a korábbi két üzletág helyett négy önálló, profitcentrumként működő üzleti csoportra oszlik a cég. Az egyik a multimédiás eszközökre, a másik a "klasszikus" mobilkészülékekre, a harmadik a vállalati megoldásokra, a negyedik a hálózatokra fokuszál.

Különösen sokat vár a cégvezetés a vállalati megoldások részlegétől, amit egyebek mellett az alábbi, üzleti célú mobilkommunikációról készített felmérésre alapoz.



Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.