A nem is távoli jövőben a sokat utazó üzletemberek elfelejthetik a körülményes, drága és idejétmúlt papír alapú beszállókártyát, ami kiváltható lesz a mobiltelefonnal. A szükséges kód beütésével, az utasítások végrehajtásával az ügyfél máris indulhat a repülőtérre. A ritka világpremierek egyike volt a minap a Pannon GSM, a norvég Telenor és a Norwegian légitársaság együttműködésével életre hívott rendszer próbája.
Mi a lényeg? A mozijegyeknél már megszokott módon SMS-ben kell kérni a menetrendet, majd a választás és fizetés után a kijelzőn megjelenik a kódszám, s azt elküldve - a visszaérkező megerősítés után - máris élesítettük foglalásunkat, ami egyúttal elektronikus jegyet is létrehoz számunkra. Jó esetben egy-két perc alatt "fönn vagyunk" a fedélzeten.
Ingvild Myhre, a Telenor Mobil vezérigazgatója szerint az újítás a mobiltelefon adta lehetőségek még szélesebb körű kihasználásának egyik állomása. Nyilván amint a szolgáltatók összegyűjtik a tapasztalatokat, viharos gyorsasággal jelennek meg majd más, ehhez hasonló, foglalási rendszerekre épülő mobilszolgáltatások. Az ügyfélkör "rászoktatása" a mobilos repülőjegy-vásárlásra nem lesz nehéz, már most is 500 ezer előfizetőt gyűjtöttek. Óvatos becslések szerint két-három éven belül az üzletemberek 20-30 százaléka is áttérhet erre a módszerre.
A Financial Times szerint a Contopronto nevű norvég e-bank tárgyalásokat kezdett több brit légitársasággal a mobilos repülőjegy-vásárlás bevezetéséről. Ez különösen a mostani, költségcsökkentő időkben lesz kötelező lecke egyre több légicégnél, hiszen az elektronikus jegyekre való áttérés, az interneten és a mobilon keresztül végrehajtott foglalások a költségek akár 15-30 százalékos lefaragását is eredményezhetik.
A légitársaságok szerint a mobil segítségével még közelebb kerülhet a foglalás és az indulás ideje, ezáltal növelhetik a gépek kihasználtságát. Így többet adhatnak el a drágább, főleg üzletembereknek szóló jegyekből is. Ezek a tényezők együttesen javítják a hatékonyságot, s ezzel minden pénzügyi vezető előtt indokolhatóvá teszik az ilyen mobilfejlesztésekben való céges részvételt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.