BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hálózat a hálózatokban



Közelebb kíván kerülni a magyarországi otthoni felhasználókhoz és a kisvállalkozásokhoz a hálózati eszközök gyártásában és értékesítésében meghatározó 3Com Hungary Kft. Ennek érdekében a hazai helyi hálózati eszközök piacának egyharmadán jelen lévő cég új közvetlen értékesítési csatornával bővíti itteni lehetőségeit. A cég hamarosan a közismert magyarországi elektronikai áruházlánc-hálózatokban is megjelenik termékeivel - tájékoztatta lapunkat Szabó Gábor, a cég regionális marketingigazgatója. A lépéstől nem komoly többletbevételt, hanem a cég ismertségének a növekedését várja.

A kiskereskedelmi értékesítéssel nem csökkenti a vállalat értékesítő partnerbázisát, amelynek száma 130-150 között mozog. Sőt - teszi hozzá - a rendszeres szakmai tanácsadáson és kapcsolattartáson túl egyes termékek, így a vezeték nélküli helyi hálózati eszközök (WiFi, WLAN) eladását a partnereknek adott ingyen demotermékekkel is segítik. Ez hozzásegítheti őket ahhoz is, hogy ne csak azt adják el, ami a legolcsóbb, hanem valóban a vevők konkrét igényeit tudják kielégíteni, mert az ügyfélnek hosszabb távon az a legolcsóbb.

Az értékesítő partnereknél a jövőben sem ragaszkodnak a kizárólagossághoz, mert úgy vélik, a vállalkozónak magának kell eldöntenie, hogy milyen termékportfólióból tud igazán megélni - emeli ki a marketingigazgató. Fontosnak tartja megemlíteni - a partneri visszajelzések alapján is -, hogy növeli a 3Com iránti bizalmat az eszközökre érvényes következő napi cseregarancia.

Az értékesítés növelésének egyik fontos célpontja az építési piac, azon belül is a fővállalkozókkal való kapcsolattartás. A cég tapasztalatai szerint Magyarországon ma már a legtöbb új ingatlan korszerű hálózattal épül, s a vevő többnyire a fővállalkozóra bízza, hogy azt milyen eszközökre építi.

A 3Com várakozásai szerint a magyar piac a térségben egyedülálló lehetőségeket kínál a növekedésre. Magyarország jelenleg a GDP 3,2 százalékát költi informatikai beruházásra, és ezzel az arányokat tekintve alig marad el az uniós országok 3,45 százalékos értékétől. A különbséget a meglévő infrastruktúra hiányosságai okozzák, vagyis a felzárkózáshoz jelentősebb beruházási kiadásokra van szükség. A növekvő tendencia megfigyelhető, hiszen a Gartner csoport felmérése szerint az egy főre jutó it-beruházás 2002-ben még 421, 2003-ban 491 euró volt, míg a piac változásait és a 2004-es csatlakozást is figyelembe véve az intézet előrejelzése szerint 2005-re elérheti a fejenként 688 eurót.

A 3Com Magyarország fokozottabban jelen akar lenni a közszféra ellátását célzó piacon, szállítóként pályázik majd a közháló későbbi programjaiban. Speciális beszámítási programja keretében a becserélt hálózati eszközöket felújítás után ingyenesen átadja az arra igényt tartó magyar közintézményeknek. Elsősorban a szűkös költségvetésű iskolákat, kistelepülési önkormányzatokat, egészségügyi intézményeket támogatja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.