Közelebb kíván kerülni a magyarországi otthoni felhasználókhoz és a kisvállalkozásokhoz a hálózati eszközök gyártásában és értékesítésében meghatározó 3Com Hungary Kft. Ennek érdekében a hazai helyi hálózati eszközök piacának egyharmadán jelen lévő cég új közvetlen értékesítési csatornával bővíti itteni lehetőségeit. A cég hamarosan a közismert magyarországi elektronikai áruházlánc-hálózatokban is megjelenik termékeivel - tájékoztatta lapunkat Szabó Gábor, a cég regionális marketingigazgatója. A lépéstől nem komoly többletbevételt, hanem a cég ismertségének a növekedését várja.
A kiskereskedelmi értékesítéssel nem csökkenti a vállalat értékesítő partnerbázisát, amelynek száma 130-150 között mozog. Sőt - teszi hozzá - a rendszeres szakmai tanácsadáson és kapcsolattartáson túl egyes termékek, így a vezeték nélküli helyi hálózati eszközök (WiFi, WLAN) eladását a partnereknek adott ingyen demotermékekkel is segítik. Ez hozzásegítheti őket ahhoz is, hogy ne csak azt adják el, ami a legolcsóbb, hanem valóban a vevők konkrét igényeit tudják kielégíteni, mert az ügyfélnek hosszabb távon az a legolcsóbb.
Az értékesítő partnereknél a jövőben sem ragaszkodnak a kizárólagossághoz, mert úgy vélik, a vállalkozónak magának kell eldöntenie, hogy milyen termékportfólióból tud igazán megélni - emeli ki a marketingigazgató. Fontosnak tartja megemlíteni - a partneri visszajelzések alapján is -, hogy növeli a 3Com iránti bizalmat az eszközökre érvényes következő napi cseregarancia.
Az értékesítés növelésének egyik fontos célpontja az építési piac, azon belül is a fővállalkozókkal való kapcsolattartás. A cég tapasztalatai szerint Magyarországon ma már a legtöbb új ingatlan korszerű hálózattal épül, s a vevő többnyire a fővállalkozóra bízza, hogy azt milyen eszközökre építi.
A 3Com várakozásai szerint a magyar piac a térségben egyedülálló lehetőségeket kínál a növekedésre. Magyarország jelenleg a GDP 3,2 százalékát költi informatikai beruházásra, és ezzel az arányokat tekintve alig marad el az uniós országok 3,45 százalékos értékétől. A különbséget a meglévő infrastruktúra hiányosságai okozzák, vagyis a felzárkózáshoz jelentősebb beruházási kiadásokra van szükség. A növekvő tendencia megfigyelhető, hiszen a Gartner csoport felmérése szerint az egy főre jutó it-beruházás 2002-ben még 421, 2003-ban 491 euró volt, míg a piac változásait és a 2004-es csatlakozást is figyelembe véve az intézet előrejelzése szerint 2005-re elérheti a fejenként 688 eurót.
A 3Com Magyarország fokozottabban jelen akar lenni a közszféra ellátását célzó piacon, szállítóként pályázik majd a közháló későbbi programjaiban. Speciális beszámítási programja keretében a becserélt hálózati eszközöket felújítás után ingyenesen átadja az arra igényt tartó magyar közintézményeknek. Elsősorban a szűkös költségvetésű iskolákat, kistelepülési önkormányzatokat, egészségügyi intézményeket támogatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.