BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európai it-rekorderek

Egy brit internetes utazási vállalkozás nyerte a Deloitte tanácsadó cég szokásos versenyének első díját. A Lastminute.com az EMEA-régióban rekordbevétel-növekedéssel került az ötszáz leggyorsabban növekvő technológiai vállalkozás 2004. évi ranglistájának élére.

December elején hirdette ki a Deloitte cég az Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) régióban leggyorsabban növekvő technológiai vállalkozások 2004. évi eredményeit. Az első helyezett az elmúlt öt év átlagában mért 96 512 százalékos árbevétel-növekedésével a Lastminute.com, amely egy független utazási és szabadidős internetes vállalkozás. Az angliai központú Lastminute.com az alábbi online márkanevek tulajdonosa és üzemeltetője: Holidayautos.com, Travelprice.com, Degriftour.com, Travelselect.com, Travel4less. co. uk, Exhilaration.co.uk, Medhotels.com, First-option.co.uk, Gemstonetravel.com és Lastminute.de.

Az ötszázas listára felkerült vállalkozások esetében az öt év öszszesített árbevétele átlagosan 1243 százalékkal nőtt, míg a múlt évi átlagos árbevétel-növekedés ugyanezen ötszáz vállalkozásnál 1175 százalék volt, ami akkor a 2002-es növekedési adatok csaknem kétszerese volt. Ebben az évben is változatlanul a szoftvercégek uralják a mezőnyt, 42 százalékkal. Az internetes vállalkozások mindöszsze 12 százalékot képviselnek a listán, ugyanakkor igen jól szerepeltek: az első százban húsz internetes vállalkozás található, amelyek közül három az első tízbe is bekerült, sőt a győztest is ez a piaci szegmens adta. Az egyetlen magyar cég az idén a listán a Mimóza Kommunikációs Kft., amely a 38. helyet érte el.

A lista mellett a Deloitte közzétette az ötszáz érintett vállalkozás vezérigazgatóinak a véleményét tartalmazó felmérését is. A topvezetők szerint 2004-ben a folyamatos növekedésbe vetett hit nagyobb, mint korábban bármikor. A vállalkozások kétharmada biztos benne, hogy jövőre is fenn tudja tartani növekedési ütemét. Véleményük alapján az idén az alkalmazottak bizonyultak az első és legfontosabb sikertényezőnek: a vállalkozások több mint 30 százaléka szavazott erre a kategóriára (tavaly a megfelelő időzítés a piacon kategória lett az első).

Az internet valóban nyitott az üzletre: a vállalkozások csaknem 40 százaléka online intézi üzleti ügyeinek többségét, és még ennél is több az internetet nemcsak kommunikációra, hanem értékesítésre és forgalmazásra, munkaerő-toborzásra, ügyféltámogatásra, ügyfélkapcsolat-kezelésre (CRM) is használja.





Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.