BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hódít a divattelefon

A jövő év második felében jelenik meg a nemzetközi piacon "divattelefonjaival" a Motorola - válaszolta lapunk kérdésére Jim Wicks, az amerikai mobiltelefon-gyártó készülékrészlegének vezetője. Hozzátette, arra azonban törekedni kívánnak, hogy a dizájn ne menjen a használhatóság rovására. Ahhoz sem ragaszkodnak, hogy ezeknek a készülékeknek a "kitalálásához" feltétlenül valami híres formatervezőt béreljenek fel.

A legújabb divat szerint formatervezett mobiltelefonok igazán az idén kezdtek divatba jönni. A piacvezető Nokia a közelmúltban dobta piacra legújabb készülékeinek dizájneres változatát az art deco jegyében.

A Motorola üzletágvezetője a cég telefonstratégiájáról Chicagóban beszélt európai újságírók előtt. Kiemelte: egyensúlyt akarnak teremteni a saját márka erősítése és a szolgáltatók érdekei között. Az előbbiben az egyediségnek, az utóbbiban annak kell előtérbe kerülni, hogy a készülékek, könnyű kezelhetőségük révén, minél több bevételt termeljenek a szolgáltatónak.

A kagylóformát elsőként bevezető Motorola a jövőben még többet ki akar hozni belőle, mivel úgy látja, hogy a felhasználók egyre nagyobb képernyőt és billentyűzetet akarnak, erre pedig ez a legideálisabb forma. A cégnél hisznek abban, hogy nem az a legjobban eladható készülék, amiben egy terméken belül minden új technológia megtalálható, hanem amely a legjobban igazítható a felhasználói csoportok szokásaihoz. Azon azonban egyelőre nem gondolkodnak, hogy a személyreszabhatósággal elmenjenek az egyedi megrendelésű gyártásig - válaszolta kérdésünkre Jim Wicks.

A digitális fényképezőgépek piacához hasonlóan a mobiltelefonoknál is elindult a megapixel-háború, ki tudja minél nagyobb felbontású kamerával felszerelni a készülékeket. Ezzel kapcsolatban az üzletág-igazgató arra hívta fel a figyelmet, hogy a tervezőknek nemcsak azt kell figyelembe venniük, hogy az előfizetők világszerte ma még főként beszélgetésre használják a készüléket, hanem azt is, hogy mennyit bírnak el a hálózatok.





Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.