A cannes-i 3GSM-világkonferencián az idén is a gyártóknak jutott a fő szerep, a szolgáltatók közül csupán hárman, a T-Mobile, az Orange és a Vodafone képviseltette magát. A készülékgyártók viszont egymást túllicitálva jelentették be legújabb, többségében már a harmadik generációs technológián alapuló telefonjaikat. A mobilkészülék-piacot alig néhány éve ostromló, de ma már a világ vezető gyártói közé számító dél-koreai Samsung egymaga harminc új készüléket hozott magával a francia aranypartra. A Motorola látványos show keretében jelentette be legutóbbi csúcsmodellje, a RAZR V3 fekete változatát. Számos hasonlóan "slágergyanús" telefont vonultattak fel a standjaikon a magyar mobilpiacon még vagy már szerepet nem játszó gyártók, utóbbiak közül például a Philips.
A készülékek mellett azonban legalább akkora szerephez jutottak a különféle mobilalkalmazások, amelyek nélkül a szolgáltatók ma már nehezen növelhetnék árbevételüket. Jóllehet a fejlett piacokon működő társaságok árbevételének még ma is több mint háromnegyedét adja a hangszolgáltatás, a generációváltás sikeréhez elengedhetetlenek a jól eltalált alkalmazások. Az Ericsson vezérigazgatója, Carl-Henric Svanberg 2005-öt egyenesen a mobil szélessáv és a hármas szolgáltatás - a telefon, az internet és a televíziózás - mobiltelefonra való kiterjesztése évének jósolja.
A legtöbb bejelentés azonban ebben az évben a mobilzenéé volt, amit a fejlesztők komoly bevételt ígérő kulcsfontosságú 3G-szolgáltatásnak tartanak. Elsőként a Microsoft, a Nokia és a Loudeye jelentette be zenei együttműködését. Az előfizetők a Windows Media Player segítségével a Nokia és a Loudeye által kifejlesztett mobilzenei szolgáltatás alapján a készülékeiken megkereshetik, meghallgathatják, letölthetik az általuk kiválasztott zenét. A mobilszolgáltatók a zenei szolgáltatást saját márkanevük alatt értékesíthetik, az ügyfelek pedig a letöltött számokat a havi mobiltelefon-számlájukon rendezhetik.
A Sony Ericsson nem mást, mint egy mobiltelefonos walkmant ígért március elejére. A készülék maga is a jól ismert Walkman márkanevet viseli majd. Egyelőre csak annyit árultak el róla a várható megjelenés időpontján kívül, hogy jelentős tárkapacitással, extra nagy akkumulátorkapacitással, jó minőségű fülhallgatóval lesz ellátva.
A vezeték nélküli technológiák piacán egyre jobban terjedő rádiófrekvenciás azonosító rendszerek (RFID) mobiltelefonos alkalmazását élőben tesztelhették a cannes-i kikötőben horgonyzó Siemens hajó utasai. A látogatók a papír alapú belépők helyet bankkártya formátumú mobiltelefonnal leolvasható beszállókártyát kaptak. Ezek segítségével a biztonsági szolgálat valós idejű információval rendelkezhetett a hajón lévők számáról. Az alkalmazás azonban jól alkalmazható mobilfizetési tranzakcióknál is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.