BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fókuszban a CRM-ERP

A fejlett ipari országok egészségügyi intézményei a következő hat évben jelentős összeget kívánnak beruházni az ügyfélkezelési (CRM-) és a vállalatirányítási (ERP-) rendszerekbe - derül ki a Datamonitor előrejelzéséből. Az egészségügyi CRM-rendszerek iránti igény háromszor olyan gyorsan nő, mint a többi területé.

Az üzleti alkalmazások, amelyek eredendően a vállalatok és az ügyfelek közötti kapcsolatokat kezelték - de ma már széleskörűen elfogadottá váltak egyéb piacokon is -, az egészségügyi szektornak szintén képesek jelentős előnyöket kínálni - hangsúlyozza a jelentés. A Datamonitor becslése szerint az USA és a nagyobb nyugat-európai országok (Francia-, Németország és Nagy-Britannia) egészségügyi intézményeinek befektetései a CRM-alkalmazásokba a következő hat évben együttvéve évi 9 százalékkal nőnek, szemben az egyéb területeken várható évi 3 százalékos bővüléssel. Ehhez hasonlóan nő az ERP-alkalmazások iránti igény is.

Kevés olyan ágazat van, amely fontosabb a fogyasztóknak, mint az egészségügy, noha az élet-halál kérdését más iparágak nagyobb előszeretettel feszegetik saját ügyfélkapcsolataikban. Az informatikát eleddig meglehetősen visszafogottan alkalmazta az egészségügy, e téren a jövőben komoly változások várhatók - húzza alá a jelentés.

A felhajtó tényezők között elsőként említik, hogy a fejlett országok népessége egyre öregszik, ezzel egyidejűleg az új kezelési eljárások és eszközök iránti igény mindinkább nő. Az egészségügyi szolgáltató intézmények elkölthető pénze is nagyobb lesz, de nem határtalanul, számukra is mind fontosabbak lehetnek a költségeiket kontrolláló és a működésüket hatékonnyá tevő ügyfélkezelési rendszerek.

Az ügyfelek is többet akarnak. Látván az egyéb javak és szolgáltatások minőségének javulását, a páciensek egyre kevésbé fogadják el az egészségügy elmaradott szolgáltatásait. Ez is az ügyfél-elégedettség javításának irányába hajtja a fejlesztéseket, amelyekben fontos elem lehet a CRM. Az ügyfélkiszolgáló rendszerek ráadásul már eléggé elterjedtek ahhoz, hogy egyfelől bizonyítsák megbízhatóságukat, másfelől már megfizethetők legyenek az egészségügy számára is.

Az ERP is felkeltette a szektor figyelmét, a részpiac növekedésének mértékét 2004-2010 között évi 7 százalékosra teszi a Datamonitor, szemben a vállalatirányítási piac egészére vetített kevesebb mint évi két százalékkal. A kórházak és más egészségügyi intézmények hatékonyabb működésében is fontos szerepet játszhat a humánerő-menedzsment, valamint a pénzügyi megoldások.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.