Az év második felében már jó pár ezer darab harmadik generációs (3G-) mobilkészüléket adhatnak el a gyártók a magyarországi piacon - nyilatkozta néhány hete lapunk kérdésére Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép-európai igazgatója. A 3G-készülékekből az ez évben eladható darabszám a teljes magyarországi mobiltelefon-piac 2-4 százalékát teheti ki - vélte Suga János, a Motorola mobilvezetője. A magyar mobiltelefon-piac várhatóan az új generációs készülékeknél is árérzékeny marad, a szolgáltatóknak a 3G-használat felfuttatásához is szükségük lesz a készüléktámogatásra - tette hozzá.
Azoknak a magyarországi előfizetőknek, akik már használnák az európai 3G-hálózatokat, a hazai szolgáltatók teljes áron már most is ajánlanak erre alkalmas készülékeket, illetve az adatátviteli szolgáltatáshoz 3G-adatkártyát.
Az új generációs készülékek ma még Nyugat-Európában sem jelentenek számottevő piacot - írja a Canalys piackutató cég. Számításai szerint a múlt év harmadik negyedében a térségben eladott 62 millió darab mobilkészüléknek csupán a három százaléka volt 3G típusú. Az előző negyedévhez képest viszont a növekedés már elég jelentős volt, megközelítette a 40 százalékot. A legtöbb 3G-készüléket Európában a dél-koreai LG tudta eladni, piaci részesedése ebben a szegmensben meghaladta az 50 százalékot. A korábbi "nagy játékosok", a japán NEC és az amerikai Motorola némileg visszaszorultak, de az utóbbi 2005-ben nagy visszatérésre készül. Az élboly másik jelentős képviselője a mobilpiacot egyébként vezető finn Nokia is.
Elemzők szerint az új generációs készülékek piacán minden eddiginél nagyobb versennyel szembesülhetnek a gyártók. A GSM-piacról lemaradt vagy késve érkező japán és dél-koreai cégek - köztük a Panasonic és a Sanyo - igyekszik behozni a lépéshátrányt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.