Egy év alatt megtöbbszöröződött a képes mobiltelefon-üzenet (MMS) küldésének elterjedtsége a 15 év feletti lakosság körében, az SMS-hez hasonló sikerre azonban még várni kell - olvasható a BellResearch magyar infokommunikációs cég jelentésében.
Az elmúlt évben jelentős mértékben növekedett az MMS-ek kezelésére alkalmas mobiltelefon-készülékkel rendelkező és e funkciót használó 15 éves vagy idősebb lakosok aránya. Az egy évvel korábban mért adatokhoz viszonyítva 2004 nyarára az MMS-képes telefonok penetrációja a vizsgált körben 2,4-ről 8,3 százalékra nőtt, így a legutóbbi lakossági adatfelvétel időpontjában hozzávetőlegesen 710 ezer darab MMS-képes rádiótelefon volt az egyéni felhasználók tulajdonában.
Az infrastrukturális ellátottság jelentős javulása mellett - kisebb arányban - a technológia használóinak aránya is növekedett: míg 2003-ban minden harmadik, MMS-képes telefont birtokló lakos vette igénybe ezt a funkciót, egy évvel később már a megfelelő készülékkel rendelkezők közel kétötöde küldött vagy fogadott multimédiás üzenetet. A készülékszám és a használati arány emelkedésével az MMS-ezők száma 12 hónap alatt közel megnégyszereződött, a hazai mobilozók öt százalékát teszi ki, amely mintegy 260 ezer felhasználót jelent.
Ugyanakkor az MMS-ek forgalma egyelőre igen csekélynek mondható, a felhasználók többsége havonta legfeljebb tíz ilyet küld. Ez pedig összességében a teljes lakossági mobilkiadások csupán egy százalékát jelenti - mutatnak rá a BellResearch elemzői.
A használat nagyarányú növekedése és a szolgáltatók reklámkampányai ellenére nem valószínű, hogy a közeljövőben az MMS megközelítheti az SMS népszerűségét, vagy elérheti az SMS-forgalom nagyságát akár az üzenetek száma, akár az árbevétel tekintetében. Rövid szöveges üzenetet a mobilozók 70 százaléka, mintegy 3,7 millióan szoktak küldeni, a legtöbbet a 15-24 éves fiatalok SMS-eznek. Az MMS ezzel szemben a 25-34 évesek között a legelterjedtebb, és kirívóak a nemek közötti különbségek is: a férfiak több mint kétszer akkora arányban küldenek/fogadnak multimédiás üzenetet, mint a nők.
A telefonok fokozatos cserélődésével az MMS-ezés infrastrukturális korlátjai fokozatosan csökkennek, azonban - amint azt a fenti adatok is mutatják - a készülék megléte önmagában nem elég: a technológia használatának elterjesztéséhez a felhasználói igényekhez igazodó tartalmak és szolgáltatások kínálatának további bővítésére is szükség van. (www. bellresearch.com)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.