BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Itthon is terjedőben az MMS

Egy év alatt megtöbbszöröződött a képes mobiltelefon-üzenet (MMS) küldésének elterjedtsége a 15 év feletti lakosság körében, az SMS-hez hasonló sikerre azonban még várni kell - olvasható a BellResearch magyar infokommunikációs cég jelentésében.

Az elmúlt évben jelentős mértékben növekedett az MMS-ek kezelésére alkalmas mobiltelefon-készülékkel rendelkező és e funkciót használó 15 éves vagy idősebb lakosok aránya. Az egy évvel korábban mért adatokhoz viszonyítva 2004 nyarára az MMS-képes telefonok penetrációja a vizsgált körben 2,4-ről 8,3 százalékra nőtt, így a legutóbbi lakossági adatfelvétel időpontjában hozzávetőlegesen 710 ezer darab MMS-képes rádiótelefon volt az egyéni felhasználók tulajdonában.

Az infrastrukturális ellátottság jelentős javulása mellett - kisebb arányban - a technológia használóinak aránya is növekedett: míg 2003-ban minden harmadik, MMS-képes telefont birtokló lakos vette igénybe ezt a funkciót, egy évvel később már a megfelelő készülékkel rendelkezők közel kétötöde küldött vagy fogadott multimédiás üzenetet. A készülékszám és a használati arány emelkedésével az MMS-ezők száma 12 hónap alatt közel megnégyszereződött, a hazai mobilozók öt százalékát teszi ki, amely mintegy 260 ezer felhasználót jelent.

Ugyanakkor az MMS-ek forgalma egyelőre igen csekélynek mondható, a felhasználók többsége havonta legfeljebb tíz ilyet küld. Ez pedig összességében a teljes lakossági mobilkiadások csupán egy százalékát jelenti - mutatnak rá a BellResearch elemzői.

A használat nagyarányú növekedése és a szolgáltatók reklámkampányai ellenére nem valószínű, hogy a közeljövőben az MMS megközelítheti az SMS népszerűségét, vagy elérheti az SMS-forgalom nagyságát akár az üzenetek száma, akár az árbevétel tekintetében. Rövid szöveges üzenetet a mobilozók 70 százaléka, mintegy 3,7 millióan szoktak küldeni, a legtöbbet a 15-24 éves fiatalok SMS-eznek. Az MMS ezzel szemben a 25-34 évesek között a legelterjedtebb, és kirívóak a nemek közötti különbségek is: a férfiak több mint kétszer akkora arányban küldenek/fogadnak multimédiás üzenetet, mint a nők.

A telefonok fokozatos cserélődésével az MMS-ezés infrastrukturális korlátjai fokozatosan csökkennek, azonban - amint azt a fenti adatok is mutatják - a készülék megléte önmagában nem elég: a technológia használatának elterjesztéséhez a felhasználói igényekhez igazodó tartalmak és szolgáltatások kínálatának további bővítésére is szükség van. (www. bellresearch.com)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.