BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mozaikok

Nokia NFC premier

A Nokia az elmúlt hetekben bemutatta a világ első, fizetésre és jegyvásárlásra alkalmas NFC (Near Field Communication) termékét. Az NFC technológia a rádiófrekvenciás azonosítási megoldás (RFID) és más kapcsolódási technológiák ötvözésével született. Az NFC a 13,56 MHz-es rádiófrekvencián kommunikál, tipikusan néhány centiméteren belül. A felhasználó a mobiltelefonjának az említett tranzakcióira alkalmas speciális NFC-borítója segítségével helyben, mobiltelefonjával fizethet oly módon, hogy a telefont a pénztárgéphez vagy a jegykiadó automatához érinti. A felhasználó fizetési adatait, így a bank- és hitelkártyaszámát, illetve az utazásra szóló jegyeket a Nokia NFC-borító beépített intelligens kártyájának csipje tárolja. A fizetésre és jegyvásárlásra alkalmas Nokia NFC-borítás 2005 közepén jelenik meg. A termék terjesztése eleinte a szolgáltatókon keresztül történik, így tartozékként a hagyományos módon nem lesz kapható. (VG)

Házi mobil médiacenter a Sony Ericssontól

A Sony Ericsson a mobiltelefont és az otthoni szórakozás kellékeit összekapcsoló eszközt fejlesztett ki. A Bluetooth Media Centre MMV-200, lehetővé teszi a mobiltelefonban tárolt kép-, illetve hangtartalmak közvetlen megjelenítését az otthoni televízió vagy sztereó hangeszközökön. Bármelyik Bluetooth-képes készülék kommunikál az MMV-200-zal. A termék az idei év második negyedévében lesz elérhető. (VG)

Microsoft-szerződés cseh telefontársaságokkal

Az amerikai Microsoft megállapodást kötött a Cesky Telecommal és az Eurotellel mobileszközök és -szolgáltatások fejlesztésére - digitális televíziós és üzenettovábbító megoldásokra - kis- és középvállalatok részére. (VG)

Bundesliga-gólok mobil-előfizetőknek

A Mobilkom Austria és a Sport1.at internetes oldalt üzemeltető társaság kiterjeszti eddigi együttműködését. Az osztrák mobilszolgáltató ügyfelei mobiltelefonjukon a Vodafone Live portál segítségével is követhetik az osztrák Bundesliga góljait, a futballmérkőzések video-összefoglalóit. (VG)

Vegyes hálózatok menedzselése

A Hutchison Whampoa csoporthoz tartozó H3G Italy szolgáltató megállapodást kötött az Ericssonnal arról, hogy a svéd cég átveszi az itáliai társaság teljes harmadik generációs hálózatának menedzselését. A mintegy 2,6 millió előfizetőt számláló H3G Italy új generációs hálózata több gyártó berendezéseiből áll. A szerződés tartalmazza a berendezések optimalizációját, a cég harmadik generációs multimédiás szolgáltatásainak menedzselését, beleértve az üzleti támogatási rendszereket is. Az együttműködéssel a H3G Italy öt év alatt mintegy 250 millió eurós megtakarítást kíván elérni. (VG)

Rádióműsor 3G-készülékeken

A brit Virgin Radio lesz az első rádióállomás, amely harmadik generációs mobiltelefonokon globálisan is elérhetővé válik. Az üzletben a brit cég partnere a szingapúri Sydus, amely zeneletöltési megoldásokkal foglalkozik. Az alkalmazáshoz a megfelelő mobiltelefonnal bíró előfizetőknek a Virgin weboldaláról kell letölteniük az ingyenes szoftvert. A rock- és popzenei összeállításai miatt népszerű Virgin Radio két digitális adásához - a Virgin Radio Classic Rockhoz és a Virgin Radio Groove-hoz - teremt sztereó-hozzáférést az arra alkalmas telefonokon. A szolgáltatás jelenleg 30 készüléken használható, köztük van néhány két és fél generációs. (VG)

Félmilliós zenetár a Vodafone-nál

A Vodafone 500 ezer zeneszámból álló katalógusra bővíti kínálatát a Vodafone live! 3G-hálózatán. A megnövelt szolgáltatás nyolc európai országban érhető majd el, a németországi bevezetés után Görög-, Olaszországban, Hollandiában, Portugáliában, Spanyol-, Svédországban és az Egyesült Királyságban. A jelentősen megnövelt katalógus miatt a Vodafone a keresőprogramok kapacitását is bővíti, hogy az előfizetők könnyebben megtalálják a számokat. A Vodafone 2004 novembere óta működő szolgáltatásán már több mint egymillió számletöltést regisztráltak. (VG)

Arc alapján azonosít a mobiltelefon

Bemutatta a világ első, kimondottan hordozható eszközökre - PDA, rádiótelefon - készült arcfelismerő megoldását az Omron Corporation. A japán cég által kidolgozott technológia lehetővé teszi, hogy a mobileszköz az arcot elemezve adjon hozzáférést a felhasználónak a készülékhez. Az egyre fejlettebb szolgáltatásokat - fizetés, projekttervezés, távoli hozzáférés céges rendszerhez - kínáló mobileszközökön minden korábbinál több személyes és bizalmas adatot tárolnak használóik, ez indokolja, hogy növeljék a biztonságot - jelentette ki Maszato Kavade, a fejlesztőcég egyik vezetője. Az eszközbe beépített kamerával rögzíthetik arcukat a felhasználók a gép memóriájában, a japán cég alkalmazása ezt a képet veti össze a használat előtt készített újabb fotóval. A megoldás a legtöbb mobiloperációs rendszerrel kompatibilis, és a tesztek során több mint 99 százalékos volt a találati arány. (Techtree.com)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.